توافق ایران و اتریش برای توسعه همکاری‌های فرهنگی


توافق ایران و اتریش برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

لندن - ایرنا - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، همگرایی و امور خارجه اتریش در دیداری در وین، برای توسعه همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور توافق کردند.

«سید محمد مجتبی حسینی» معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در صدر هیات فرهنگی و گروه موسیقی ارکستر سازهای ملی ایران در وین بسر می برند، روز گذشته (سه شنبه) با معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، همگرایی و امور خارجه جمهوری اتریش دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار که تعدادی از مدیران بخش های مختلف وزارت امور خارجه و صدراعظمی اتریش، کاردار سفارت جمهوری ایران در وین و رئیس بنیاد رودکی حضور داشتند، چشم انداز جدیدی در افق همکاریهای دو کشور در حوزه های فرهنگی، هنری، موسیقی، سینما و تئاتر در شرایط جدید ترسیم گردید.

همچنین طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر گستره تعاملات و همکاری های فرهنگی و هنری دو کشور، نسبت به برگزاری هفته مشترک فرهنگی در وین و تهران، هشتمین دور دیالوگ بین اسلام و مسیحیت، تقویت و توسعه همکاری موزه های دو کشور و همچنین فعالیت های مشترک در حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر زمینه های متنوع فرهنگی و هنری توافق کردند.

در این سفر گروه ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی و آواز محمد معتمدی با حضور جمع زیادی از ایرانیان مقیم اتریش، تعدادی از علاقه مندان به فرهنگ و موسیقی ایران، مقامات محلی، سفرای مقیم و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مستقر در وین در سالن «تک گیت» وین اجرای فوق العاده‌ای به نمایش گذاشتند.

مناسبات دیرپا و سنتی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در سال های اخیر با تحرکات گسترده و چشمگیری مواجه بوده است.

«عباداله مولایی» سفیر سابق ایران در اتریش پیشتر در گفت وگو با ایرنا گفته بود: سرشت فرهنگی تعاملات تاریخی، تصویرها و برداشت‌های ذهنی مثبت، تفاهم و درک مشترک، احترام متقابل و چندوجهی بودن مناسبات از مهم‌ترین مختصاتی است که دو ملت بزرگ ایران و اتریش را به مخاطبان و شرکای مهم یکدیگر تبدیل ساخته است.

به گفته وی، در سال‌های اخیر به‌ موازات احیای زمینه‌های سنتی روابط و بازسازی پیوندهای صنعتی و اقتصادی دو کشور، تلاش‌های سودمند و مؤثری برای شناسایی عرصه‌های جدید همکاری فی‌مابین انجام شد.

۱۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس