رهاورد سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان


رهاورد سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان

کرمان - ایرنا - رهاورد سفر 2 روزه کاروان تدبیر و امید به استان کرمان بهره برداری و افتتاح ده‌ها طرح بزرگ درحوزه های صنعتی، معدنی، عمرانی و کشاورزی به ارزش 14هزار میلیارد تومان و خلق چهار هزار و 500 فرصت شغلی بود که در شرایط سخت اقتصادی کنونی، نوید بخش آینده ای روشن برای توسعه پایدار و پیشرفت این استان است.

به گزارش ایرنا، استان پهناور کرمان دوشنبه و سه شنبه ۲۰ و ۲۱ آبان ماه جاری برای سومین مرتبه میزبان کاروان دولت تدبیر و امید بود که طی این سفر ۲ روزه به شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان و بافت، برنامه های متنوع و مختلفی انجام شد.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ساعت ۹ صبح روز دوشنبه بیستم آبان بعد از سفری یک روزه به استان یزد، به همراه وزیران اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و بهداشت وارد فرودگاه شهرستان رفسنجان شد و در بدو ورود مورد استقبال رسمی استاندار کرمان و امام جمعه رفسنجان قرار گرفت سپس برای دیدار با مردم راهی ورزشگاه تختی رفسنجان شد.

رئیس جمهوری در طول مسیر مورد استقبال هزاران نفر از اقشار مختلف شهرستان پیشرو و انقلابی رفسنجان قرار گرفت و در لحظه ورود به ورزشگاه تختی با ابراز احساسات جمعیت انبوه مواجه شد که به گرمی به آن پاسخ داد.

رهاورد سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان

فرازهایی از سخنان رییس جمهوری در جمع مردم رفسنجان

مردم عزیز ایران و رفسنجان بدانید با ادامه برجام سال آینده ما به هدف بزرگ سیاسی، امنیتی و دفاعی دست پیدا می‌کنیم، قبل از برجام سالها خرید سلاح از طرف ایران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع بود و خرید سلاح کشور دیگر از ایران نیز هم ممنوع لذا طبق این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ سال آینده اگر برجام را نگه داریم، تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می شود و به راحتی می توانیم سلاح خرید و فروش کنیم این یکی از آن آثار مهم توافق است.

امروز شرایط ما در توان هسته‌ای نسبت به هر زمانی بهتر است گفت: ما در این سال‌ها تحقیقات خود را ادامه دادیم و تعداد سانتریفیوژهای کشور از ۵ نوع به ۱۵ نوع رسیده است؛ ما توافق را حفظ می‌کنیم و حقوق مردم را پاس داشته و تسلیم فشار دشمن نمی‌شویم این مسیر یک مسیر تعامل است.

با تصمیمات گرفته شده آب آشامیدنی و صنعتی استان یزد و کرمان برای ۳۰ سال آینده از خلیج فارس تا دریای عمان تامین می‌شود.

امروز طرح‌های عظیمی در استان کرمان افتتاح می‌شود و این مهم بدین معنی است که آمریکا بداند با تحریم و فشار نمی تواند این ملت غیور را به زانو در بیاورد، ما با همه توان در برابر دشمنان این نظام ایستادگی می کنیم و ما حاضر نیستیم در برابر دستورات آنها سر فرود بیاوریم.

۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند امیدوارم از ماه آینده یک حمایتی از سوی دولت به این ۱۸ میلیون خانوار در این طرح شود.

برای شهرستان رفسنجان نیازمند یک پارک علم و فناوری برای جوانان و تحصیل کرده‌ها هستیم و این مهم را به عنوان یک هدیه برای شهرستان رفسنجان در نظر گرفته‌ایم.

ایجاد ۴۵۰۰شغل با افتتاح طرحهای سفر رییس جمهوری به کرمان

پس از دیدار مردمی، دکتر روحانی عازم شهرستان بافت در غرب استان کرمان شد و کارخانه احیای مستقیم شماره یک فولاد بافت با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه تولید آهن اسفنجی به بهره برداری رسید.

رهاورد سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان

طرح فولاد بافت یکی از پروژه‌های استانی فولاد می باشد که عملیات اجرایی آن در جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان بافت کرمان با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۸۰۰ هزار تن فولاد خام در سال ۸۵ مصوب شورای اقتصاد و در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۶۱۲ هکتار آغاز شد.

این طرح را شرکت گسترش صنایع ماهان و بانک صنعت و معدن و متعاقب آن شرکت احیا استیل بافت تشکیل و عملیات اجرایی طرح را به عنوان کارفرمای جدید به دست گرفتند.

فاز نخست آن که توسط ریاست جمهوری افتتاح شد واحد احیاء مستقیم با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن به تولید رسیده این پروزه از سال ۸۶ آغاز و ارزش واحد احداثی ۱۲۰ میلیون یورو بوده که ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی می‌کند.

در این طرح بیش از ۵۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، چهار هزار و تن۸۹۰ اسکلت فلزی، و هفت هزار و ۶۴۱ تن تجهیزات نصب شده است.

همچنین همزمان با این طرح فاز ۲ این پروژه هم از محل منابع فاینانس چینو بر اساس مصوبه شورای اقتصاد با حضور رئیس جمهوری وزیر صمت و استاندار کرمان کلنگ زنی شد و عقد قرارداد واحد گندله سازی به ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن با پیمانکار منعقد شده است.

عصر روز دوشنبه بیستم آبان رئیس جمهوری به شهرستان سیرجان سفر کرد و ۲ طرح صنعتی و معدنی و یک نیروگاه برق در این شهرستان را افتتاح کرد.

رهاورد سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان

بخش آهن اسفنجی کارخانه توسعه آهن و فولاد و همچنین کارخانه ذوب جهان فولاد سیرجان و نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی برق مجتمع سنگ آهن گل‌گهر یکی از این طرح ها بودکه با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

این پروژه افتتاحی کارخانه جهان فولاد با اشتغال‌زایی مستقیم ۷۵۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم ۲هزار و ۲۵۰ نفر، با اعتبار۲۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال که ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن شمش فولاد در سال را دارد.

بخش تولید آهن اسفنجی در کارخانه توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن آهن اسفنجی که برای مصرف در کارخانه فولادسازی احداث شده است و این طرح عظیم صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری یکهزار و ۳۵۳ میلیارد تومان و با اشتغال ۲۲۰ نفر به طور مستفیم و ۸۸۰ نفر غیر مستقیم خواهد بود که این کارخانه نیز با تکیه بر توان داخل و مهندسین بومی به اتمام رسیده است.

همچنین رئیس جمهوری پروژه‌های حوزه آب و برق شهرستان سیرجان را از محل نیروگاه گل‌گهر به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح کرد.

رهاورد سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان

واحد بخار نیروگاه گل‌گهر سیرجان با اشتغالزایی مستقیم ۶۰ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم ۱۰۰ نفر، با اعتبار ۱۳۵ میلیون یورو و ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تولید برق از دیگر طرح‌های افتتاحی توسط رئیس جمهوری بود.

در دومین روز سفر کاروان تندبیر و امید به استان کرمان روز سه شنبه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهوری تشکیل شد.

رهاورد سفر کاروان تدبیر و امید به کرمان

رئیس جمهوری در شورای اداری و در جمع مسئولان و مدیران استان کرمان با اشاره به افتتاح کارخانه اسید سولفوریک مس سرچشمه گفت: اهمیت این کارخانه از دیدگاه صنعتی نیست بلکه از لحاظ زیست محیطی مهم است زیرا همانطور که در صنعت پیشرفت می‌کنیم؛ باید سلامت مردم و زندگی خوب مردم هدف اول ما باشد.

دکتر حسن روحانی افزود: بهره‌برداری از ۱۱ میلیارد تومان پروژه صنعتی و غیرصنعتی در استان کرمان بدین معناست که کارآفرینان، شرکت‌های فعال و دولت در کنار هم کار عظیمی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازهم تلاش برای خدمت به روستاییان است تصریح کرد: افتتاح پروژه های مختلف امروز در استان کرمان نشان داد دولت در بخش‌های مختلف روستاها از جمله توسعه مدارس، ورزش، اشتغال، بومگردی، ارتباطات، آب، برق و گاز اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

روحانی با اشاره به افتتاح یکهزار و ۱۳۵ پروژه در بخش‌های کشاورزی استان کرمان و ایجاد اشتغال برای ۲هزار و ۲۰۰ نفر گفت: این پروژه‌ها علاوه بر اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب را دارند؛ بسیار خوشحال کننده بود زیرا در سال ۹۲ تعداد ۸۲ هزار هکتار در کرمان تحت پوشش آبیاری نوین بوده و امروز ۱۰۷ درصد که بیش از ۲ برابر افزایش داشته و این به معنای تلاش کشاورزان و دولت و همه برای صرفه‌جویی در مصرف آب است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر مهار بیابان‌زدایی از طریق مالچ‌پاشی و دیگر روش‌ها گفت: این مساله برای استان‌های کویری به ویژه در حاشیه استان‌ها و زندگی مردم ضروری و مهم است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه طرح ملی ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در استان‌های مختلف شروع شده و نظارت وزارتخانه راه بر ساخت مسکن‌ها مهم است تصریح کرد: به معماری، کیفیت و مقام بودن ساختمان‌ها در برابر زلزله باید توجه خاص شود.

همچنین در دومین روز از سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان هزار و ۱۳۵ پروژه عمرانی و تولیدی با اعتباری بالغ بر ۴۷۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی و سرمایه ­گذاری بخش خصوصی با اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۷۰ نفر از طریق ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

حضور اعضای کابینه دولت دوازدهم در مناطق مختلف استان کرمان

همزمان با سفر رییس جمهوری به استان کرمان برخی از مسئولان و مدیران ارشد کشوری با حضور در شهرستانهای مختلف اقدام به افتتاح طرح و سخنرانی کردند .

معاون رییس جمهوری در کهنوج

معاون پارلمانی رییس جمهوری عصر دوشنبه در شورای اداری شهرستان کهنوج جنوب کرمان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تنظیم بودجه بدون وابستگی به نفت گفت: بودجه سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته و در ستاد تنظیم بودجه جلسات آن آغاز و با رویکرد قطع وابستگی به نفت تدوین شده است.

حسین‌علی امیری افزود: عدالت در بحث توزیع بودجه، بودجه عملیاتی، کارا بودن بودجه، قطع وابستگی بودجه به نفت، تاکید بر منابع داخلی و ملاحظه بر اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و همچنین یکی از سیاست های راهبردی دولت است از مهم ترین ویژگی‌های بودجه سال آینده به شمار می‌رود.

وزیر اطلاعات در شهربابک

وزیر اطلاعات نیز روز دوشنبه در جمع مردم شهرستان شهربابک گفت: ما با احترام دست به دست دنیا خواهیم داد اما هرگز در برابر بیگانگان سر تسلیم و ذلت فرود نمی آوریم و با تدبیر دولت و نظام جمهوری اسلامی شدت و اثرات تحریم ها کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی افزود: مشکلات موجود و مطرح شده در شهربابک را منتقل خواهیم کرد و در دولت دستور حل آن ها را خواهم داد.

معاون رییس جمهوری در بم

رییس سازمان محیط زیست کشور در ادامه سفر دو روزه دکتر روحانی رییس جمهوری به استان کرمان، ظهر امروز (دوشنبه) وارد شهرستان بم شد و از کارخانه های کرمان موتور و مدیران خودرو بازدید کرد.

عیسی کلانتری عصر دوشنبه در نشست شورای اداری شرق استان کرمان گفت: یک سری انتظارات ما بمراتب بالاتر از توان دولت است و مسؤولان کشور باید به فکر پاسخگو بودن در برابر انتظارات ملت باشند.

وی افزود: تمام مشکلات مطرح شده در خصوص منطقه شرق استان، حل شدنی خواهد بود جز بخش مربوط به خارج کشور و آن، توسعه صنعت خودرو است، مابقی مسایل، همگی در دستور اجرایی دولت قرار دارند.

وزیر صمت در مجتمع سرچشمه

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه در آیین افتتاح پنج طرح در مجتمع صنعتی مس سرچشمه رفسنجان گفت: ۲.۵ میلیارد یورو طرح در حوزه مس در استان های کرمان، یزد و آذربایجان شرقی در دست اقدام داریم که امروز پنج طرح در حوزه مس در سرچشمه رفسنجان با اعتبار بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رضا رحمانی افزود: در سفر به استان کرمان ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی افتتاح شد که شامل طرح آهن اسفنجی ۲ میلیون تنی در گل گهر سیرجان، طرح فولاد ۱ و نیم میلون تنی در جهان فولاد، طرح آهن اسفنجی در شرکت احیا فولاد بافت، نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی گوهران در مجتمع گل گهر با ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری این شرکت است.

وزیر بهداشت در جیرفت و عنبرآباد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در نشست مشترک شورای اداری شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد گفت: ۹۷ درصد داروی کشور تولید داخل بوده ساخت سه درصد باقیمانده هم در دستور کار قرار دارد و از واردات هر محصولی که مشابه داخلی آن را داریم جلوگیری می‌کنیم.

سعید نمکی افزود: در زمینه توسعه نظام سلامت و طرح تحول، تامین داروهای اساسی و نگهداری پزشکان متخصص در مناطق محروم، دولت خدمات زیادی را به مردم ارائه کرد.

وی با بیان اینکه دولت به عنوان خدمتگزار قسم خورده و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد، گفت: در طرح تحول سلامت نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر برخوردار شده، ماندگاری پزشک و رسیدگی به بیماران خاص و طرح تحول نظام سلامت با اولویت پیشگیری بر درمان در حال پیگیری است.

پایان بخش سفر رئیس جمهوری به استان کرمان نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران بود که در سالن پیامبر اعظم(ع) استانداری کرمان برگزار شد و دکتر روحانی ظهر سه شنبه با بدرقه استاندار کرمان فرودگاه کرمان را به مقصد تهران ترک کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود 40 گیف گل زیبا و دیدنی