بزرگراه ارومیه - سرو تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد


بزرگراه ارومیه - سرو تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ١٠ کیلومتر از طرح احداث مسیر ترانزیتی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو باقی مانده که با اجرای کامل آن، تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری از این بزرگراه 55 کیلومتری خواهیم بود.

سید محسن حمزه‌لو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار اجرای این طرح بیش از ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تا پایان سال هزینه می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این محور ۵۰ کیلومتری در اتصال به پایانه مرزی سرو و ترانزیت کالا و مسافر و حمل و نقل، در سال‌های گذشته نیز ۲۰ کیلومتر از این محور تبدیل به بزرگراه شده بود.

وی ادامه داد: تکمیل طرح احداث بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو با توجه به اهمیت این محور در دسترسی به پایانه مرزی سرو و حمل و نقل بین‌المللی جزء برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل راه و شهرسازی استان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، جذب گردشگر و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم ترین تاثیرهای اجرای این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد.

حمزه‌لو بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی این بزرگراه از مزایای افتتاح آن است.

عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از دهه ۸۰ شروع شده بود که با توجه ویژه دولت تدبیر و امید و توسعه راه‌های ارتباطی اتمام این طرح با جدیت پیگیری می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی