معاون استاندار: انتخابات الکترونیک در تهران منتفی است


معاون استاندار: انتخابات الکترونیک در تهران منتفی است

تهران -ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: انتخابات الکترونیک در این استان منتفی است و تاکنون وزارت کشور با هیات مرکزی نظارت در این خصوص به توافق نرسیده است.

شکرالله حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سالجاری افزود: از 25 فرایند انتخابات 24 فرایند آن الکترونیکی است و فقط اخذ و شمارش آرا الکترونیکی نیست.

وی با بیان اینکه توافق در خصوص انتخابات الکترونیک باید کلی انجام شود و ما مجری هستیم گفت: دستگاه‌های احراز هویت که مهمترین ابزار برای انتخابات است را در اختیار شعب اخذ رای قرار می‌دهیم.

حسن بیگی با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان مجلس یازدهم شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود گفت: داوطلبان تا پایان وقت اداری ۱۶ آذرماه سالجاری به مدت یک هفته از ساعت ۸ صبح تا شش بعدازظهر می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران و رئیس ستاد انتخابات استان افزود: همانطور که در قانون اشاره شده داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم به مراکز حوزه انتخابیه شهر و شهرستان های تهران(فرمانداری ها) یا وزارت کشور و داوطلبانی که در خارج از کشور هستند به سفارت خانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: حوزه انتخابیه شهر تهران شامل شهرهای تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور ۲ اسفند ۱۳۹۸ و اردیبهشت ۱۳۹۹(دور دوم) برگزار می‌شود.

همچنین اولین انتخابات میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم نیز به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک