ذوالنور: شرکت‌های ایرانی آماده بازسازی زیرساخت‌های سوریه هستند


ذوالنور: شرکت‌های ایرانی آماده بازسازی زیرساخت‌های سوریه هستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بازسازی زیرساخت‌های سوریه در دوره کنونی ضروری است و شرکت‌های ایرانی برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی آمادگی کافی دارند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی از اعضا این کمیسیون به دمشق سفر کرده است، با حموده صباغ، رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه دیدار و گفتگو کرد.

ذوالنور در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور گفت: اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی میان دو ملت‌، به استحکام و پیوند عمیق تعاملات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین منجر شده است‌.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور گفت: همکاری‌های فیمابین به ویژه تعاملات پارلمانی نقش به سزایی در تقویت روابط دو کشور داشته است و مجلس شورای اسلامی‌، از ارتقا مراودات پارلمانی و رایزنی‌ها میان مجالس دو کشور استقبال می‌کند.

ذوالنور با تأکید بر استفاده از ظرفیت های فراوان در دو کشور جهت گسترش مناسبات سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه‌، تصریح کرد: فعالیت‌های کمیسیون عالی مشترک ایران- سوریه مثبت ارزیابی می‌شود و ضرورت دارد تعاملات اقتصادی میان دو کشور توسعه و ارتقاء یابد.

وی افزود: بازسازی زیرساخت های سوریه در دوره کنونی ضروری است و شرکت‌های ایرانی برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی آمادگی کافی دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه پایداری و ایستادگی محور مقاومت، جبهه تروریست‌ها را دچار شکاف و تفرقه کرده است، گفت: پیروزی نیروهای مقاومت و در رأس آنها سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی، شکستی فاحش برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای‌شان بود.

ذوالنور تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از محور مقاومت را یک وظیفه انسانی می داند و در مبارزه با گروه‌های تروریستی در کنار سوریه خواهد ماند.

حموده صباغ، رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه نیز در ادامه این دیدار با تشکر از حمایت همه جانبه ایران از ملت و دولت سوریه، گفت: جانفشانی ایرانی‌ها در کنار ارتش سوریه با هدف مقدس مبارزه با تروریسم باعث پیروزی و غلبه بر دشمنان و شکست تروریست‌ها گردیده است.

وی جمهوری اسلامی ایران را حامی اصلی جریان مقاومت در برابر تروریسم در منطقه و سوریه دانست و تاکید کرد: ثبات و امنیت سوریه مرهون فداکاری جوانان ایرانی و سوری است و بهبود شرایط امروز سوریه، به دلیل ایستادگی ایران در کنار سوریه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت و ملت سوریه همواره قدردان حمایت‌های رهبری، دولت و ملت ایران در مسیر مبارزه با تروریست‌ها و حفظ امنیت در سوریه و منطقه هستند.

مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طالع بینی سال اژدها / خصوصیات متولدین سال اژدها + فیلم