هوای اراک در شرایط سالم قرار گرفت/هوای ساوه ناسالم است


هوای اراک در شرایط سالم قرار گرفت/هوای ساوه ناسالم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک از ساعت 12 در شرایط سالم قرار دارد.

رضا میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت ناسالم هوای اراک برای گروه‌های حساس در روزهای اخیر بیان کرد: در حال حاضر وضعیت اراک در شرایط سالم قرار دارد، در حالی که در ساعت 10 میزان شاخص آلاینده در هوای اراک 118 میکروگرم بر مترمکعب بود که در ساعت 11 به 145 میکروگرم بر مترمکعب رسید، اما در ساعت 12 وضعیت هوای اراک سالم گزارش شده است.

وی دلیل این آلودگی در روزهای اخیر را سرمای هوا و پدیده اینورژن بیان کرد و افزود: در ساعات اولیه صبح(ساعت 6 صبح) غلظت آلاینده در هوا افزایش می‌یابد و با گرم شدن هوا و صعود آلاینده‌ها به عرض‌های بالایی، غلظت آلودگی کاهش می‌یابد.

میرزایی با تاکید بر اینکه شرایط آلودگی هوای اراک پایدار نیست، افزود: براساس دستورالعمل‌ها اگر شاخص کیفیت هوا (AQI)از 150 ppm بالاتر برود و ماندگار باشد کارگروه اضطرار تشکیل می‌شود که تاکنون چنین افزایش شاخصی در اراک گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل کمک کننده به آلودگی هوای اراک تردد بالای خودرو است، گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی استان از جمعه ناپایداری و بارندگی‌ها در استان آغاز می‌شود که این امر باعث جابجایی هوا و کاهش شدت آلاینده‌هاست و قطعا در روزهای آینده وضعیت هوا بهبود می‌یابد، البته براساس سامانه پایش کیفیت هوا شاخص کیفیت هوا در ساعت 12 در شهرستان ساوه به 104 ppm رسیده است که برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش ایسنا، میرزایی در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که روز دوشنبه برگزار شد، گفت: وضعیت روزهای ناسالم اراک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است و تا به امروز 24 روز ناسالم برای گروه‌های حساس در اراک به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه