70 درصد طلاق‌ها در هفت سال اول زندگی مشترک اتفاق می‌افتد


70 درصد طلاق‌ها در هفت سال اول زندگی مشترک اتفاق می‌افتد

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل با ابراز نگرانی از افزایش طلاق در استان گفت: بررسی‌های بعمل آمده نشان می‌دهد 70 درصد طلاق‌ها در هفت سال اول زندگی مشترک زوجین اتفاق می‌افتد.

اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در همایش ملی آسیب‌های اجتماعی که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، افزود: برای پیشگیری از افزایش طلاق در استان باید مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج جوانان بیشتر شود و از لحظات اول زندگی مشترک آموزش‌های لازم به زوجین داده شود.

وی بیان‌کرد: همچنین باید از توان علمی روانشناسان ، جامعه‌شناسان ، روحانیون و مشاورین خانواده در این باره از طریق آموزش‌های لازم با هدف کنترل طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت.

استاندار اردبیل گفت: یکی از برنامه‌های اجرایی برای پیشگیری از طلاق در خانواده‌ها طرح آموزش به پرسنل اداری است که سبب افزایش آگاهی خانواده‌ها در امر ازدواج و کسب مهارت‌های زندگی شده است.

بهنامجو با بیان اینکه توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی از ضروریات توسعه استان اردبیل است، افزود: برای توسعه استان علاوه بر تمرکز بر روی مسائل اقتصادی و عمرانی باید توجه ویژه‌ای به کاهش آسیب‌های اجتماعی و برطرف کردن مشکلات موجود کرد.

وی اضافه‌کرد: بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی و بهره‌بردن از آموزه‌های دینی از جمله عوامل موثر در کاهش طلاق است و این موضوع نیز با آموزش‌ به خانواده‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه حرکت‌های خوبی از سال گذشته با رویکرد جدیدی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی شروع شده و دانشگاه محقق اردبیلی به‌عنوان محور جمع‌بندی مطالعات پیرامون آسیب‌های اجتماعی انتخاب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه