نماینده مجلس: زلزله‌زدگان منتظر کانکس هستند


نماینده مجلس: زلزله‌زدگان منتظر کانکس هستند

تبریز-ایرنا- نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی در شهرستان‌های میانه و سراب همچنان منتظر کانکس هستند.

فردین فرمند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاستی های خدمات‌رسانی به زلزله زدگان، اظهار داشت: در شب‌های سرد پاییزی مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی که جزو مناطق سردسیر به شمار می رود و این رسما در روستاها بیش از سایر جاهاست، کانکسی ندارند و باید توجه داشت در این فصل از سال چادر محیط مناسبی برای اسکان موقت نیست.

وی از خدمات رسانی نهادها و ارگان های مختلف به زلزله زدگان به نیکی یاد کرد و با اشاره به حضور به موقع نیروهای امدادی، از بسیجیان به عنوان اولین گروه‌های امدادی حاضر در مناطق زلزله‌زده میانه یاد کرد.

فرمند با قدردانی از حضور ارتش، سپاه و بسیج در مناطق زلزله زده، یادآوری کرد: این نیروها اولین کسانی بودند که در مناطق زلزله‌زده میانه حاضر شدند و اگر آنان به داد زلزله‌زدگان نمی‌رسیدند به طور قطع وضعیت بدتر از وضع موجود می‌شد.

وی ادامه داد: با اینکه وظیفه اصلی امداد و اسکان زلزله زده ها بر دوش دستگاه‌های اجرایی است اما نیروهای سپاه، ارتش و انتظامی در محل حضور یافته‌اند و همچنان مشغول کمک‌رسانی در آواربرداری و برقراری امنیت هستند.

به گزارش ایرنا، مقارن ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

در همین ارتباط تعداد ۲ نفر در بخش ترکمانچای نیز در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر