324 نفر با مشکلات قلبی و تنفسی مواجه شدند


324 نفر با مشکلات قلبی و تنفسی مواجه شدند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از استقرار واحدهای عملیاتی اورژانس در اماکن پرتردد به دنبال استمرار آلودگی هوا  خبر داد.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ایامی که میزان آلاینده‌ها در سطح هشدار قرار دارد، تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: طی سه روز گذشته ، ۳۲۴ نفر با مشکلات قلبی و تنفسی به انحاء مختلف از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برخوردار شده اند که از این تعداد ۲۳۷ نفر مشکل قلبی و ۸۷ نفر مشکل تنفسی داشتند.

این مسئول توضیح داد: به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی تنفسی، اورژانس البرز اقدام به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در میادین و خیابان‌های اصلی کرده و کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعین، در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند. شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند می توانند با مراجعه حضوری به این واحدهای مستقر از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی افزود: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد بپرهیزند.

وی اظهار کرد:همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌شود که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

این مسئول توضیح داد: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی را در بین کودکان افزایش می‌دهد به همین دلیل کودکان باید در هنگام آلودگی هوا در منزل بمانند.

بابایی گفت: از شهروندان البرزی تقاضا می‌شود به توصیه‌ها و هشدارهایی که از طریق رسانه‌ها و سازمان‌های ذیربط اعلام می‌شود توجه کرده و خود را در معرض استنشاق هوای آلوده قرار ندهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج