نقش سیاستگذاری و برنامه ریزی دولت در ترویج علم


قدیمی گفت: چالش‌های مختلفی پیش روی ترویج علم در کشور وجود دارد، اگر این چالش‌ها نباشد علم پیشرفت نمی‌کند.

نقش سیاستگذاری و برنامه ریزی دولت در ترویج علمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اکرم قدیمی، رییس انجمن ترویج علم ایران و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در نشست خبری «چالش‌های ترویج علم در ایران» اظهار کرد: این نشست رویکرد ترویج علم و توسعه علم محور در کشور را تحت عنوان «چالش‌های ترویج علم در ایران» بررسی می‌کند.
او با بیان اینکه چالش‌های مختلفی پیش روی ترویج علم در کشور وجود دارد، گفت: اگر این چالش‌ها نباشد علم پیشرفت نمی‌کند.
قدیمی تصریح کرد: دولت نقش سیاستگذاری و برنامه ریزی در ترویج علم دارد؛ لازم است مشکلات قانونی در مسیر ترویج علم برطرف شود. بخش خصوصی با سرمایه گذاری این مسیر را تسهیل می‌کند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور افزود: فعالیت هابه صورت شبکه‌ای نیست و جزیره‌ای است، اما ما نیاز داریم که این فعالیت‌ها شبکه‌ای شود.
قدیمی ادامه داد: انتخاب نسخه واحد برای همه شهرستان‌ها از برنامه‌های اصلی گروه ترویج علم در این حوزه نیست بلکه توان اجرایی کردن یک برنامه واحد در کل شهرستان‌ها است.پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید
رییس انجمن ترویج علم ایران بیان کرد: نهاد بالادستی از طریق گروه ترویج علم افراد را مشخص کرده است که این اتفاق هرچه زودتر بیفتد و این نهاد تشکیل شود.
قدیمی با بیان اینکه برای ترویج علم در مناطق مختلف با توجه به زیست بوم آن منطقه، برنامه‌های مختلفی داریم، تصریح کرد: نمی‌توان نسخه‌ای واحد برای همه مناطق در نظر گرفت. سیاست کلان باید برای ترویج علم تبیین شود .
رئیس انجمن ترویج علم ایران با اشاره به اینکه فرار نخبگان ابعاد مختلفی دارد، گفت: در این خصوص یک سلسله نشست در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در حال برگزاری است و به زودی دومین نشست برای بررسی این موضوع برگزار خواهد شد.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در پایان گفت: به زودی افتتاحیه انجمن ترویج علم یونسکو را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت