پدر همیلتون: به لوئیس نصیحت کردم که تا شش سال دیگر در فرمول یک بماند


فرمول یک ایران – پدر لوئیس همیلتون، آنتونی همیلتون می‌گوید که او دارد پسرش را ترغیب می‌کند تا برای پنج یا شش سال دیگر در رقابت های فرمول یک باقی بماند. قهرمان بریتانیایی ششمین قهرمانی جهان خود را در گرندپری ایالات متحده جشن گرفت درحالیکه در رده دوم مسابقه را به پایان رساند و توانست آخرین رقیب خود در جدول قهرمانی، یعنی والتری بوتاس را از پیش رو...

فرمول یک ایران – پدر لوئیس همیلتون، آنتونی همیلتون می‌گوید که او دارد پسرش را ترغیب می‌کند تا برای پنج یا شش سال دیگر در رقابت های فرمول یک باقی بماند.

قهرمان بریتانیایی ششمین قهرمانی جهان خود را در گرندپری ایالات متحده جشن گرفت درحالیکه در رده دوم مسابقه را به پایان رساند و توانست آخرین رقیب خود در جدول قهرمانی، یعنی والتری بوتاس را از پیش رو بردارد. ما شاهد حضور همیلتون در فرمول یک برای سیزدهمین فصل متوالی هستیم اما در همین حین گمانه زنی ها در مورد زندگی کاری همیلتون بعد از فرمول یک ادامه دارد و اینکه او چند سال دیگر در فرمول یک به رقابت خواهد پرداخت و به نظر می‌رسد که پدرش اندکی خیال همه را راحت کرده است و خروج او از مسابقات در آینده ای نزدیک را غیر محتمل می‌داند و گفته که می‌تواند مسابقه دادن او را برای 5 یا شش سال دیگر تماشا کند:

پنج تا شش سال، این زمانیست که من او را به مسابقه دادن در فرمول یک تشویق می‌کنم. به لوئیس گفتم که “تو باید تا جایی که از آن لذت می‌بری آن را ادامه بدهی و اگر آمادگی بدنی‌ات هم افت نکند، پس چه عالی، ولی اگر از این لذت نمی‌بری پس می‌دانی این زمانی است که باید آنرا ترک کنی”. ولی او عاشق فرمول یک است.

اینگونه به نظر می‌آید که همیلتون با گذشت زمان بهتر و بهتر شده زیرا که 5 قهرمانی‌اش را در شش سال اخیر بدست آورده و پدرش دلیل این را رژیم غذایی و ماجراجویی ها و ریسک پذیری های خارج از فرمول یک او می‌داند که لوئیس را “بانشاط” و آماده نگه داشته است. از آنتونی همیلتون پرسیده شد که آیا ضعف بدنی بالاخره پایان کار یک ورزشکار را رقم می‌زند یا خیر، او در پاسخ گفت:

احتمالا. من نظری جدا راجع به این دارم که فعلا نمی‌گویم ولی شما باید خودتان را تندرست و سالم نگه دارید. لوئیس در حال حاضر یک رژیم با پایه گیاهی دارد که به عقیده من به خوبی برای او جواب داده است، این رژیم برای خیلی از ورزشکاران دیگر در گذشته کار کرده ولی به نظر من چیزی که او را بانشاط نگه داشته این است که او پس از مسابقات و برگشتن به خانه ذهن خودش را درگیر موتوراسپورت نمی‌کند و احتمالا درگیر لباس و مد روز یا چیز دیگری می‌شود و تا زمانی که به کارخانه یا پیست مسابقه برگردد هم روی مسائل کاری تمرکز نمی‌کند.

اگر شما یک کار را هر روز و به مدت x سال انجام دهید بالاخره برایتان خسته کننده می‌شود ولی فرمول یک برای لوئیس هرگز خسته کننده نمی‌شود. او نمی‌تواند صبر کند تا به پیست برگردد و با مکس ورشتپن و چارلز لکلرک مسابقه بدهد، و برای آن مشتاق است.

پدر همیلتون: به لوئیس نصیحت کردم که تا شش سال دیگر در فرمول یک بماندپدر همیلتون: به لوئیس نصیحت کردم که تا شش سال دیگر در فرمول یک بماند لوئیس همیلتون – قهرمان فرمول یک 2019 در آمریکا

همیلتون نه تنها به دلیل سریع بودنش شهرت دارد بلکه بخاطر رانندگی ایمنش هم شناخته شده است که به ندرت نمره منفی در سوپرلایسنس او دیده ایم و ندرتا هم به اتاق استوارد ها سر می‌زند. آنتونی دلیل این را مربوط به درسی که به او در زمان کارتینگش داده بود، می‌داند که به او گفته بود “ضربه زدن به دیگران تنها باعث عقب افتادن خودت می‌شود”. او در این باره گفت:

زمانی که ما به کارتیگ می‌رفتیم همیشه در پیچ اول پیست کلی از بچه ها به یکدیگر می‌خوردند و از پیست خارج می‌شدند و رده هایشان را از دست می‌دادند. من عادت داشتم به لوئیس بگویم “زمانی که تو به کارت یک نفر دیگر برخورد کنی، عقب می‌افتی پس همیشه به دنبال فضای کافی باش و به دیگران برخورد نکن چون فایده‌ای هم برایت ندارد”.

شما باید به جلو پیش بروید نه عقب و او امروز هم با همین اخلاق رانندگی می‌کند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک