هوای همدان همچنان آلوده است


هوای همدان همچنان آلوده است

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: هوای شهر همدان برای همه گروه‌ها ناسالم است و این وضعیت تا زمان ثبات هوا ادامه دارد.

سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آلودگی هوا به علت وارونگی هوا و تردد خودروها، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و از ساعت هشت صبح امروز هوای همدان ناسالم به ثبت رسیده که این مسئله امری طبیعی است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته میزان ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون ۱۵۲ به ثبت رسیده است، افزود: هنگامی که هوا سرد و صاف است و شب های طولانی را داریم، آلاینده ها در هوا به صورت راکد باقیمانده و ذره های ۲.۵ میکرون در سطح شهر جمع خواهند شد.

عربی با بیان اینکه صاف بودن و نبود ابر و بارش در هوا پدیده خطرناکی است، تأکید کرد: در صورت ابری بودن هوا آلاینده ها باز هم کاهش پیدا می کنند و از وضعیت موجود هوا سالم تر می شود.

وی با بیان اینکه سوخت های فسیلی به ویژه سوخت مصرفی خودروها ارتباط مستقیمی با این آلایندگی ها دارد، تصریح کرد: در صورت استفاده از ناوگان عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی، از غلظت آلاینده ها و میزان آلودگی هوا کاسته خواهد شد.

عربی با بیان اینکه هوای امروز نسبت به روز گذشته سالم تر است، یادآور شد: گروه های حساس شامل بیماران قلبی، کودکان، زنان باردار و سالخوردگان در این وضعیت جوی کمتر از منزل خارج شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...