دانش بنیان ها فعل «ما می توانیم» را به خوبی صرف کردند


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه همواره یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تحقق«ما می توانیم» در همه عرصه…

دانش بنیان ها فعل «ما می توانیم» را به خوبی صرف کردند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دانش بنیان ها فعل «ما می توانیم» را به خوبی صرف کردند
سیناپرس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه همواره یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تحقق«ما می توانیم» در همه عرصه ها است، ولی متاسفانه مسوولان آنگونه که باید و شاید توجه چندانی به این موضوع نداشته اند.

دکتر زهرا سعیدی گفت: در کشور شرکت های دانش بنیانی وجود دارند که کارهای غیرممکن را ممکن ساخته اند ولی همچنان مورد بی مهری دولت و دستگاه ها قرار گرفته اند.

وی در گفت وگو با خبرنگار سیناپرس اصفهان با اشاره به اینکه امروزه صنایع سنگین دیگر سهم چندانی در اشتغالزایی ندارند، اظهار کرد: اگر هزینه ای که در شرکت های بزرگ مثل فولاد مبارکه و ذوب آهن صرف می شود، برای کارگاه‌های تولیدی زود بازده و تعداد نیروی انسانی بیشتر در عرصه اشتغال به کار گرفته می شد، وضعیت بهتری داشتیم.

زهرا سعیدی با بیان اینکه همواره یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تحقق«ما می توانیم» در همه عرصه ها است، ولی متاسفانه مسوولان آنگونه که باید و شاید توجه چندانی به این موضوع نداشته، گفت: در کشور شرکت های دانش بنیانی وجود دارند که کارهای غیرممکن را ممکن ساخته اند ولی همچنان مورد بی مهری دولت و دستگاه ها قرار گرفته انددانش بنیان ها فعل «ما می توانیم» را به خوبی صرف کردند.

سعیدی عنوان کرد: به عنوان مثال برای خرید دستگاه x_ray با وجودی که توان تولید در داخل کشور توسط جوانان وجود دارد وشاهد این ماجرا ۱۵ دستگاه تولید شده توسط جوانان نخبه در شرکت های دانش بنیان است، اما باز هم دولت به خرید دستگاه خارجی اهتمام دارد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با اشاره به جلساتی که کمیسیون اقتصادی مجلس با شرکت های دانش بنیان داشته است،افزود: مجلس توان حمایت از این شرکتها را آنطور که باید ندارد، بنابراین دستگاه های دولتی باید در این زمینه جدی تر سرمایه گذاری کنند،زیرتا شرکتهای خصوصی با وجود شرکتهای خصولتی متضرر می‌شوند. چراکه مثلا دولت وام را برای شرکت های خصوصی تصویب می‌کند ولی شرکتهای خصولتی با توجه به پشتوانه دولتی آنرا دریافت می‌کنند، براین اساس لازم است بودجه شرکتهای خصولتی از خصوصی جدا شود یا حداقل چند شرکت برتر دانش بنیان ردیف بودجه‌ای جداگانه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه ضمانت‌نامه‌ها یا وثیقه های خاصی که بانک ها برای وام به شرکتهای دانش بنیان تعیین می‌کنند به قدری مشکل آفرین است که این شرکتها نمی‌توانند آن را تامین کنند و از دریافت وام‌های ضروری محروم می‌مانند، تصریح کرد: شرکتهای دانش بنیان اصفهان جزء پنج شرکت برتر کشور بوده که به شکل جهادی در حال فعالیت علمی و تولیدی هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مهمترین مسئله، کمک دولت و بخش خصوصی به شرکتهای دانش بنیان است، اظهار کرد: منفعتی که از این کمک ها حاصل خواهد شد قطعا برای مردم است، دولت نیز باید ریسک پذیری خود را بالا ببرد تا مردم بتوانند از این امر منفعت یابند.

گزارش: امیر حسین ابطحی

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !