جنگی میان ورزش و افسردگی


جنگی میان ورزش و افسردگی

سلامت نیوز:ورزش بهترین راه برای بهبود وضعیت جسمی وروحی شماست. در این مطلب خبر خوبی برایتان داریم که ورزش قطعا می تواند آرامش را به شما هدیه دهد و باعث شود که احساس بهتری به زندگی داشته باشید.اما سوال این است که ورزش چگونه به رفع افسردگی و اضطراب کمک می کند؟ ورزش از چند روش به بهبود افسردگی کمک می کند به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه...

سلامت نیوز:ورزش بهترین راه برای بهبود وضعیت جسمی وروحی شماست. در این مطلب خبر خوبی برایتان داریم که ورزش قطعا می تواند آرامش را به شما هدیه دهد و باعث شود که احساس بهتری به زندگی داشته باشید.اما سوال این است که ورزش چگونه به رفع افسردگی و اضطراب کمک می کند؟

ورزش از چند روش به بهبود افسردگی کمک می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،انتشار مواد شیمیایی از مغز باعث می شود احساس خوبی در شما ایجاد شود و همین افسردگی را کاهش می دهد.(انتقال دهنده های عصبی و اندورفین). ورزش روی مسائل عاطفی نیز تأثیر مثبتی می گذارد. به عنوان مثال می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس داشته باشیدکه این اعتماد به نفس ناشی از تناسب اندام شماست که وضعیت فیزیکی بهتر موجب می شود شما احساس رضایت بیشتری به خود و ظاهر خود داشته باشید.

ورزش یک نوع حواس پرتی مثبت به همراه دارد زمانی که شما در حال فعالیت هستید حتی برای مدت کوتاه نگرانی و دغدغه را از خود دورمی کنید.در واقع وقتی که مشغول به فعالیت ورزشی هستید ذهن شما از چرخه افکار منفی که تغذیه کننده افسردگی و اضطراب هستند دور می شود.

چه فعالیتی، ورزش محسوب می شود؟

زمانی که اسم ورزش می آید افراد دچار سردرگمی می شوند که چه نوع ورزشی مناسب است؟ چرا که مشاهده شده است، اشخاصی که دچار بحران افسردگی هستند حتی در انتخاب ورزش هم دچار مشکل می شوند.

ورزش شامل طیف گسترده ای از فعالیت هایی است که فعالیت بدنی شما را برای داشتن احساسی بهترافزایش می دهد. پیشنهاد ما به شما ورزش های گروهی مانند ایروبیک ، تی آرایکس ، بسکتبال و والیبال است چرا که بسیار مفیدند.

در کنار فعالیت های ورزشی ، فعالیت های بدنی دیگر هم هست که موجب بهبود وضعیت روحی شما می شود مانند : باغبانی، شستن ماشین یا قدم زدن در اطراف ساختمان محل زندگی.صحبت ما این است که فقط از روی زمین بلند شوید و حرکت کنید و زمانی را به خود اختصاص دهید ولی بهتر است در قالب یک برنامه هدفمند که همان ورزش است، انجام شود.

در علم ورزش ثابت بودن زمان آن بسیار مهم است اما اگر به دلیل مشغله ، وقت و زمان کافی در اختیار ندارید ، نگران نباشید ، ما به شما می گوییم که لازم نیست این قدر سخت بگیرید! بله، سخت نگیرید. هیچ ایرادی ندارد فقط کافی است شما فعالیت کنید. مثلا « مسیری از محل کار تا منزل را پیاده روی کنید با گوش دادن به موزیک مورد علاقه تان.

حتی می توانید از دوچرخه استفاده کنید.این واقعا ایده خوبی برای بهبود وضعیت روحی شماست و هیچ ایرادی ندارد شما برای سلامتی خود دست به کارهایی بزنید که شاید فکر کنید مناسب شما نیست، این جا سلامتی شما مهم هست.

بهترین داروی سلامت

اگر می خواهید به صورت هدفمند ورزش کنید، 30 تا 45 دقیقه ورزش در طول روز به مدت سه تا پنج جلسه تمرینی در هفته به طور قابل توجهی مفید است.همان طور که گفتیم ورزش های کوتاه مدت (۱۰ تا ۱۵ دقیقه )نیز همان نتیجه را خواهد داشت. مثلا یک بار صبح و یک بار هم بعدازظهر. درنهایت جمله آخر معروف صفحه سلامت زندگی سلام؛ بهترین دارو برای سلامت جسم و روان شما ورزش است.

اولین گزینه از نظر ما، برای بهبود وضعیت روحی و جسمانی شما همان ورزش کردن هست، پس در صورت مشاهده علایم افسردگی یا اضطراب لزومی ندارد به داروهای شیمیای روی بیاورید.البته توصیه می کنیم در کنار فعالیت ورزشی با مشاوران متخصص هم جلساتی داشته باشید تا بهتر و زودتر به نتیجه برسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403