ربیعی انتخاب ایرنا به ریاست سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه را تبریک گفت


ربیعی انتخاب ایرنا به ریاست سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه را تبریک گفت

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت با تبریک انتخاب خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رئیس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در حساب توئیتری خود نوشت: این روزها ⁧‫ایرنا‬⁩ را شاداب‌تر از همیشه می‌بینیم.

«علی ربیعی» روز چهارشنبه در رشته توییتی در حساب کاربری خود نوشت: «تبریک و خداقوت به همکارانم در ⁧‫خبرگزاری جمهوری اسلامی‬⁩ (ایرنا)؛ این روزها ⁧‫ایرنا‬⁩ را شاداب‌تر از همیشه می بینیم.»
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: موفقیت دیگری برای دیپلماسی رسانه‌ای کشور با انتخاب ایرنا به عنوان رئیس سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) ‌ به مدت سه سال ثبت شد.
وی ابراز امیدواری کرد که «رسانه‌های ایرانی در سپهر رسانه‌ای منطقه و جهان بیش از پیش به نقش آفرینی بپردازند.»
اعضای اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) روز جمعه (۱۷ آبان ۹۸) در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره جنوبی با رای مثبت خود خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای ریاست دوره آتی این سازمان برگزیدند.
این اتحادیه با ۴۴ عضو از ۳۵ کشور آسیا و اقیانوس آرام، بزرگترین سازمان رسانه ای در آسیا و اقیانوسیه است مجمع عمومی اوآنا که هر سه سال یکبار برگزار می شود .
«سید ضیاء هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بعد از انتخاب ایرنا به ریاست اوآنا در جمع اعضای این سازمان رسانه ای در سئول گفت: ایرنا به عنوان یکی از اعضای قدیمی اتحادیه، همواره برای کمک به تحقق اهداف اوآنا تلاش کرده و معتقد است رسانه ها در عصر حاضر، برای پیشرفت، نیازمند طرح های نوآورانه در زمینه همکاری های جمعی هستند.
اوآنا یا سازمان خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه OANA در سال ۱۹۶۱ به ابتکار یونسکو برای ایجاد تعادل در برابر جریان یکسویه اطلاعات، در منطقه آسیا و اقیانوسیه به وجود آمد.
کشورهای عضو اوآنا ۵۶درصد تولید ناخالص جهان، حدود ۵۰درصد تجارت جهانی، بیش از ۶۰درصد قلمرو آبی و بیش از ۲۵درصد حجم حمل و نقل هوایی را در اختیار دارند.
اوآنا می‌گوید دوسوم گردش اطلاعات جهان را بر عهده دارد.
دوره ریاست خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان(آذرتاج) بر اوآنا پایان یافته است و این خبرگزاری در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره جنوبی ریاست این سازمان را تا سال ۲۰۲۲ به خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) سپرد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رییس دوره هجدهم اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ انتخاب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟