سیستم سیاسی و اقتصادی جهان درگیر با بحران


سیستم سیاسی و اقتصادی جهان درگیر با بحران

خبرگزاری آریا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در همایش صلح پاریس اعلام کرد در سیستم سیاسی و اقتصادی جهان با بحران رو به رو هستیم.

سیستم سیاسی و اقتصادی جهان درگیر با بحران
خبرگزاری آریا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در "همایش صلح پاریس" اعلام کرد در سیستم سیاسی و اقتصادی جهان با بحران رو به رو هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در "همایش صلح پاریس" اعلام کرد در سیستم سیاسی و اقتصادی جهان با بحران رو به رو هستیم چرا که این سیستم در سالهای اخیر سبب به وجود آمدن نابرابری های جدید در جوامع ما شده است.
شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد دومین "همایش صلح پاریس" با حضور حدود 30 نفر از رؤسای جمهور و نخست وزیران کشورهای مختلف در شهر ویلِت (Villette) فرانسه در حال برگزاری است.
مکرون گفت: "ما در سیستم سیاسی و اقتصادی جهان با بحران رو به رو هستیم. این سیستم بر اقتصاد اجتماعی بازار، شکوفایی اقتصادی و تجارت آزاد استوار است. سیستم همکاری پس از جنگ جهانی، در مدت این 70 سال، به طور قابل توجهی مؤثر بوده است؛ اما در سالهای اخیر نشان داده شده است این سیستم سبب به وجود آمدن نابرابری های جدید در جوامع ما شده است. این سیستم موجب شده در جوامع معاصر شکاف ایجاد شود و موجب بحران دموکراسی در کشورهای ما شده است. اکنون در همه دموکراسی های غربی تردیدهایی وجود دارد در حالی که این دموکراسی غربی پایه های این سیستم به شمار می رفت. این سیستم بار دیگر سبب به وجود آمدن یکجانبه گرایی حتی گاهی میان کسانی شده است که پیش از این ضامن آن بودند".
مکرون در مراسم افتتاحیه مجمع صلح پاریس تاکید کرد ما به همکاری های بیشتر نیاز داریم. برخی از سازمان های بین المللی کارآیی و سودمندی خود را از دست داده اند و هیچکس نمی داند که در چه مسیری گام بر می دارد. مکرون در اظهارات خود به طور مشخص به انتقادات آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و اورسولا فان در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اشاره می کرد که اتفاقا هر دو در مجمع صلح پاریس حضور داشتند.
مکرون با انتقاد از ناکارآمدی ناتو گفته بود که این سازمان در وضع مرگ مغزی به سر می برد. وی تاکید کرد مجمع صلح پاریس درست همانند بسیاری از نشست های بین المللی دیگر موثر و مفید است چرا که فرصتی را برای گرد هم آمدن دولت ها، سازمان های غیردولتی، فعالان جامعه مدنی و روسای شرکت ها فراهم می کند تا راهکاری برای چالش های مختلف پیدا کنند.
رئیس جمهور فرانسه همچنین تاکید کرد تلاش می کند تا از دو جبهه شدن جهان حول محور دو قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا و چین جلوگیری کند چرا که به گفته وی تقسیم جهان بین چند قدرت سلطه طلب، مایه سرخوردگی و ناامیدی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق