همایش ملی آینده پژوهی، مدیریت و توسعه پایدار در قزوین آغاز شد


همایش ملی آینده پژوهی، مدیریت و توسعه پایدار در قزوین آغاز شد

قزوین - ایرنا - همایش ملی آینده پژوهی، مدیریت و توسعه پایدار روز چهارشنبه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

رییس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این همایش گفت: موضوع این کنفرانس میتواند پژوهشگران سه حوزه را گرد هم بیاورد و ارتباط و پیوند این سه حوزه میتواند برای ساخت آینده مطلوب مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: آینده پژوهی دانشی است که هم باید از احتمالات موجود آن را شناخت و سپس از آینده بدیل، آینده مرجح و مطلوب را شناسایی کرد.
قاسمی ادامه داد: توسعه پایدار به این معنی است که آینده ای را ترسیم کنیم که ما را از آثار زیانبار صنعتی شدن و تکنولوژی در جنگ با طبیعت، نجات دهد.
وی گفت: در این فرایند، مدیریت از این جهت که کمک می کند ظرفیتهای خود را در مسیر چشم انداز ترسیم شده به کار بگیرد سهم موثری دارد.
قاسمی یادآور شد: بنابراین سه حوزه مدیریت،توسعه و آینده پژوهی با یکدیگر پیوند میخورند تا با هم افزایی آنها آینده مطلوب مبتنی بر توسعه پایدار شکل گیرد.
دبیر علمی همایش نیز در خصوص مقالات دریافت شده در دبیرخانه گفت: با فراخوان همایش آینده پژوهی، مدیریت و توسعه پایدار در اردیبهشت ماه امسال ۶۲۰ نفر از سراسر کشور شرکت کردند.
صفر فضلی افزود: با شرکت این تعداد در همایش در مجموع ۲۲۴ مقاله دریافت شد که ۱۵۰ مقاله از آنها در سه بخش از سوی ۴۰ داور ارزیابی شد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز ۲۵ مقاله به صورت سخنرانی ارایه و بقیه در قالب پوستر و کتابچه منتشر خواهند شد افزود: در این همایش ملی ۸۹ استاد دانشگاه، ۱۱۰ دانشجوی دکتری، ۱۸۳ دانش آموخته کارشناسی ارشد، ۱۸۰ دانش آموخته کارشناسی و بقیه دانشجویان مقاطع کارشناسی شرکت کردند.

همایش ملی آینده پژوهی، مدیریت و توسعه پایدار توسط پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و با حضور اسایتد و دانشجویان دانشگاه های مختلف سراسر کشور به مدت یک روز در این دانشگاه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین