جاده‌های کوهستانی سمنان نیازمند ایجاد راه اضطراری فرار است


جاده‌های کوهستانی سمنان نیازمند ایجاد راه اضطراری فرار است

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: جاده‌های کوهستانی استان سمنان برای کاهش تلفات جاده‌ای نیازمند ایجاد راه اضطراری فرار است.

سرهنگ تقی کبیری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رفع نواقص فنی در جاده‌های کوهستانی برای جلوگیری از واژگونی و سقوط خودرو به دره از رویکردهای مثبت برای کاهش تلفات جاده‌ای در استان است.

وی خاطر نشان کرد: برخی از جاده‌های سمنان با وجود کوهستانی بودن، میزان تردد وسایل نقلیه قابل توجهی دارند که باید با رفع مشکلات زیرساختی برای بهسازی این راه‌ها اقدام‌های جدی انجام داد.

رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: محورهای شهمیرزاد-کیاسر و سمنان-فیروزکوه از جاده‌های پرتردد و گردشگری استان در فصل‌های گرم سال به شمار می رود که بازسازی این مناطق در اولویت همیشگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باشد.

کبیری اضافه کرد: ایجاد راه اضطراری فرار در برخی از نقاط کوهستانی استان از جمله محور سمنان-فیروزکوه باید در دستور کار قرار گیرد و با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌توان برای کاهش صدمات جسمی و خسارت‌های مالی سوانح رانندگی اقدام کرد.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن استان سمنان در دالان ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور ظرفیت اقتصادی قابل توجهی برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است و با بازسازی جاده‌ها و رفع نواقص می‌توان از طریق مسافران عبوری درآمدزایی کرد.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های سمنان با توجه به یکنواخت و کویری بودن، نیازمند رعایت استانداردها در ساخت خودرو است و با فرهنگ‌سازی می‌توان در کنترل سرعت وسایل نقلیه عبور از محورهای استان اقدام کرد.

یک‌هزار و ۴۰۵ نفر در پنج سال گذشته به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند و در این مدت ۲۳ هزار و ۶۸۳ مورد تصادف رخ داد که هشت هزار و ۹۲۸ مورد از آن جرحی و بقیه تصادف خسارتی بود.

همچنین از ابتدای فروردین تا ۱۰ آبان ۹۸ سه‌هزار و ۸۰۰ مورد سانحه رانندگی در جاده‌های استان سمنان روی داد که ۹۸۰ مورد آن تصادف جرحی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید