اینستاگرام به‌طور آزمایشی ابزار جدیدی را برای ویرایش ویدیو ارائه کرد


اینستاگرام به‌طور آزمایشی ابزار جدیدی را برای ویرایش ویدیو ارائه کرد

اینستاگرام به‌تازگی از ابزار جدید ویرایش ویدئو در برزیل رونمایی کرده است که برخی از شناخته‌شده‌ترین ویژگی‌های برنامه‌ی TikTok را کپی می‌کند.

تیک‌تاک (TikTok) یک برنامه اشتراک‌گذاری ویدئو است که کاربران در آن، ویدیوهای کوتاه خود را با موسیقی پس‌زمینه به اشتراک می‌گذارند. به‌تازگی اینستاگرام برخی از قابلیت‌های ویرایش ویدیوی TikTok را کپی برداری کرده است. این ابزار ویرایش ویدئو در اینستاگرام، Reels نام دارد که در iOS و اندروید در دسترس کاربران خواهد بود. فعلا این ابزار فقط در اختیار کاربران کشور برزیل قرار دارد و هیچ صحبتی در رابطه با ارائه‌ی آن به سایر کشورها نشده است. اما مطمئنا اگر این قابلیت با استقبال و موفقیت رو‌به‌رو شود، در اختیار کاربران سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

ابزار Reels این امکان را به کاربران می‌دهد تا ویدیوهای کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای ضبط کنند، سرعت ویدیوی خود را تغییر دهند، موسیقی پس‌زمینه برای ویدیوی خود انتخاب کرده یا از صدای ویدیوی‌های دیگر در ویدیوی‌شان استفاده کنند. در نهایت کاربران می‌توانند این ویدیوها را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند، برای دوستان دایرکت کرده یا در بخش جدیدی به نام Top Reels پست کنند. همچنین کاربران می‌توانند Reels را به یک گروه Close Friends اختصاص دهند و در نهایت از این طریق بهترین ویدیوها وایرال خواهند شد.

اینستاگرام به‌طور آزمایشی ابزار جدیدی را برای ویرایش ویدیو ارائه کرد

این ابزار جدید در کنار قابلیت‌های Boomerang و Super-Zoom در داخل استوری قرار دارد. این نرم‌افزار همچنین شامل یک نوار است که باعث می‌شود تنظیم ویدئو ساده‌تر انجام شود. به‌گفته‌ی رابی استین، مدیر این ابزار در اینستاگرام، این ویژگی در سیستم‌های عامل iOS و اندروید در برزیل کار خود را آغاز خواهد کرد زیرا کاربران برزیلی با اشتراک‌گذاری و تنظیم ویدئو بیشتر آشنا هستند.

به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام به شکلی هوشمندانه با ارائه و کپی‌برداری این قابلیت ویرایش ویدئو، قصد دارد تا نظر کاربران برنامه‌ی TikTok را به خود جلب کند. اینستاگرام قبلا هم با این تکنیک کپی‌برداری به ارائه‌ی ویژگی استوری از اسنپ‌چت در سال ۲۰۱۶ پرداخته و با موفقیت خوبی رو‌به‌رو شده است. درنتیجه به این روش خود همچنان ادامه خواهد داد و با مهندسی معکوس، قابلیت‌های برنامه‌های دیگر را در اینستاگرام ارائه خواهد کرد.

اینستاگرام به‌طور آزمایشی ابزار جدیدی را برای ویرایش ویدیو ارائه کرد

اینستاگرام بیشتر سعی دارد تا از طریق برنامه‌ی اشتراک ویدیویی Lasso با TikTok رقابت کند. اما ترغیب کاربران برای دانلود برنامه‌ای کاملا جدید و جداگانه از اینستاگرام، یک چالش است. درواقع ادغام قابلیت‌های مشابه در برنامه‌ی اینستاگرام، موفقیت بیشتری را برای این شرکت به‌همراه خواهد داشت.

گفته می‌شود که اینستاگرام همچنین مشغول کار روی ابزار مشابه دیگری برای ویرایش فیلم درون برنامه بوده که این ویژگی جدید با نام Scenes ارائه خواهد شد. ابزار Scenes نیز ابزاری برای تهیه‌ی موسیقی و فیلم در استوری است و کاربران می‌توانند سرعت کلیپ‌های ویدئویی را تنظیم کرده و همچنین جلوه‌های AR را به ویدیوهای خود اضافه کنند. همان‌طور که مشخص است قابلیت‌های Reels و Scenes به یکدیگر شبیه هستند اما ابزار Scenes دارای جلوه‌های بیشتری خواهد بود. در نهایت باید ببینیم که این ابزار تا چه اندازه مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید