سفیر فرانسه انتخاب ایرنا به ریاست «اوآنا» را تبریک گفت 


سفیر فرانسه انتخاب ایرنا به ریاست «اوآنا» را تبریک گفت 

تهران- ایرنا- سفیر فرانسه در تهران با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی، ضمن تبریک ریاست ایرنا بر دور آتی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه(اوآنا)، آن را فرصتی بزرگ برای حفظ و تقویت جایگاه ایرنا در عرصه منطقه و جهان دانست.

«فیلیپ تیه‌بو- Philippe Thiébaud» امروز(چهارشنبه) در دیدار با «سیدضیاء هاشمی» مدیرعامل ایرنا همچنین به اهمیت تعامل و ارتباط خبرگزاری‌های دو کشور اشاره کرد و افزود: ایرنا و خبرگزاری فرانسه می‌توانند همکاری‌های دوجانبه را در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی توسعه دهند.

مدیرعامل ایرنا نیز در این دیدار گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به دنبال آن است تا فعالیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود را با گسترش همکاری با خبرگزاری‌های معتبر منطقه و جهان از جمله خبرگزاری فرانسه افزایش دهد.

اعضای اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا)،‌ 17 آبان‌ماه امسال در هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره‌جنوبی، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای ریاست دوره آتی این سازمان برگزیدند.
مجمع عمومی «اوآنا» که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه است و نقش اصلی را در جهت‌گیری‌های این سازمان برعهده دارد.
این اتحادیه با ۴۴ عضو از ۳۵ کشور آسیا و اقیانوس آرام، بزرگترین سازمان رسانه‌ای در آسیا و اقیانوسیه است.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، به عنوان میزبان مجمع، ریاست این سازمان را تا دوره بعدی که تحویل ایرنا خواهد شد، برعهده خواهد داشت.
خبرگزاری جمهوری اسلامی، در سال ۱۳۹۷ نیز نشست هیات اجرایی اوآنا را میزبانی کرد.
2023

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج