بیانیه نخست وزیر عراق درباره خطبه آیت الله «سید علی سیستانی»


بیانیه نخست وزیر عراق درباره خطبه آیت الله «سید علی سیستانی»

«عادل عبدالمهدی» با اشاره به خطبه نماز جمعه آیت الله «سید علی سیستانی» تاکید کرد: اصلاحات وزراتی مهم در پاسخ به خواسته تظاهرکنندگان به زودی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السومریه نیوز، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق امروز(شنبه 18 آبان 1398) در بیانیه ای درباره خطبه روز گذشته(جمعه 17 آبان 1398) آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالیقدر عراق، گفت: تحقیق و بررسی درباره مسایل شهدا و زخمی های این تظاهرات ادامه خواهد داشت و کسانی که با تظاهرکنندگان با خشونت رفتار کردند، محاکمه می شوند.

عبدالمهدی با اشاره به خطبه جمعه گذشته مبنی بر تایید حق تظاهرکنندگان مسالمت آمیز در بیان آزادانه نظراتشان، تاکید کرد: اصلاحات وزارتی مهم در پاسخ به خواسته تظاهرکنندگان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این فرصت گرانبهایی برای اجرای اصلاحات ریشه ای به منظور مبارزه با فساد و اصلاحات وزارتی، خدماتی، اقتصادی، امنیتی، انتخاباتی و قانونی است که روند عملکرد دولت را تصحیح می کند تا دولت را در مفهوم واقعی خود به عنوان دولت خادم و حامی به نفع ملت و نه به نفع حاکمان یا احزاب و نیروهای سیاسی در قدرت قرار دهد.

نخست وزیر عراق گفت: ما تظاهرات مسالمت آمیز ملت را از مهمترین حوادث پس از سال 2003 میلادی می دانیم. دولت همه تلاش خود را برای تحقق خواسته تظاهرکنندگان به کار می گیرد و معتقد است که این تظاهرات مهمترین وسیله کنترل و فشار برای تحقق اصلاحات مورد نظر است.

عبدالمهدی ادامه داد: این تظاهرات در اعمال فشار بر نیروهای سیاسی، دولت و مقامات مقننه و قضائیه و مجریه برای تصحیح مسیرها و پذیرش تغییرات کمک کرده است. این تظاهرات یک حرکت برای بازگرداندن حقوق طبیعی به ملت است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی