تدارک آستان قدس رضوی برای هفته وحدت/ محوریت رواق امام خمینی(ره) در جشن‌ها


تدارک آستان قدس رضوی برای هفته وحدت/ محوریت رواق امام خمینی(ره) در جشن‌ها

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد با اعلام برنامه‌های آستان قدس رضوی ویژه هفته وحدت، گفت: جشن‌های اصلی این ایام با حضور سخنرانان و مداحان چهره و با محوریت رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت الاسلام «حسین شریعتی‌نژاد» اظهار کرد: اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) میدانند، بنابراین امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بود، از این مسئله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کرد و فاصله بین این دو تاریخ را هفته وحدت نامگذاری کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: به همین مناسبت در هفته جاری برنامه‌های متنوع و متعددی ویژه زائران ایرانی و غیرایرانی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های هفته وحدت و ایام فرخنده میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) از شامگاه شنبه ۱۸ آبان‌ماه تا جمعه ۲۴ آبان ماه در قالب مراسم‌های سخنرانی، مولودی‌خوانی و اجرای سرود و تواشیح در رواق امام خمینی(ره) و حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

شریعتی نژاد افزود: در این برنامه‌ها حجج اسلام والمسلمین جمالی، حیدری کاشانی، رضایی تهرانی، رفیعی و رجائی‌پور پیرامون موضوعات سیره اخلاقی پیامبر(ص)، وحدت از منظر قرآن و حدیث، روش تربیتی رسول الله(ص)، خانواده سالم از منظر قرآن و حدیث و بیان سیره نبوی در قرآن سخنرانی می‌کنند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: همچنین، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این ایام به اجرای مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی، شعرای آئینی به اجرای شعرخوانی و گروه‌های همخوانی به اجرای سرود و تواشیح می‌پردازند.

وی بیان کرد: جشن‌های اصلی هفته وحدت با محوریت رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود و در دیگر اماکن متبرکه نیز برنامه‌‏های متنوعی ویژه این ایام تدارک دیده شده است.

شریعتی نژاد اعلام کرد: در شب و روز ولادت باسعادت رسول الله(ص) به روایت اهل سنت برنامه‌های متعددی ویژه عموم زائران در حرم رضوی برگزار می‌شود و در صورت حضور کاروان‌های اهل تسنن در حرم رضوی ویژه برنامه اختصاصی برای این عزیزان برپا می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در این ایام خجسته برای عموم زائران غیر ایرانی نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس