مقامات حزب کارگر انگلیس از گسترش حملات سایبری ابراز نگرانی کردند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از فرانس پرس، مقامات حزب کارگر انگلیس از نگرانی های گسترده ناشی از حملات...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فرانس پرس، مقامات حزب کارگر انگلیس از نگرانی های گسترده ناشی از حملات سایبری علیه فعالیت های انتخاباتی این حزب خبر دادند.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس ، حزب اصلی مخالف این کشور معتقد است خسارات ناشی از حملات گسترده سایبری علیه این حزب برخی از تلاش های کارزار انتخاباتی ماه آینده این کشور را تضعیف کرده است.
وی افزود، به رغم اینکه عملیات امروز هکرها ناکام ماند و هیچگونه اطلاعاتی از بین نرفته است اما چند ساعت پس از سخنرانی وی سایت این حزب از کار افتاد. کوربین در ادامه سخنرانی های انتخاباتی در بلاک پول در شمال غربی انگلیس افزود، حملات خیلی جدی بودند اگرچه سرانجام ناکام ماندند.
وی به خبرنگاران گفت: درصورتی که این اقدام، هشداری درباره ادامه اقدام هکرها در انتخابات باشد خیلی نگران کننده خواهد بود، زیرا حملات سایبری علیه یک حزب سیاسی در انتخابات مشکوک و بسیار نگران کننده است.پیشتر نیز، یک سخنگوی حزب کارگر از تجربیات حملات سایبری گسترده و پیچیده در مراکز انتخاباتی دیجیتالی این حزب خبر داده بود.
وی ضمن تاکید بر ناکام ماندن اینگونه حملات سایبری به دلیل وجود سامانه های قدرتمند امنیتی تصریح کرد، همه مراکز انتخاباتی کاملا محفوظ و منسجم است و مطمئنیم به اطلاعات هیچگونه تعرضی وارد نشده است.
این در حالی است که سرعت روند برخی از فعالیت های انتخاباتی کاهش یافت اما دوباره به وضعیت عادی خود بازگشت.
از سوی دیگر، در حالی که امروز بعد از ظهر سایت اصلی حزب کارگر (labour.org.uk) غیر قابل دسترس شد مرکز امنیت سایبری در باره بروز یک مشکل فنی هشدار داد.مسئولان حزب تاکنون هیچگونه اظهار نظری در این باره نکرده اند.مقامات حزب کارگر حادثه روز گذشته را به مرکز ملی امنیت سایبری اطلاع داده اند.
این مرکز بخشی از آژانس امنیتی است که مسئولیت نظارت و اقدامات حفاظتی سامانه های امنیتی را برعهده دارد.باتوجه به نگرانی احزاب اصلی انگلیس از احتمال دخالت از خارج، عملیات ناموفق هکرها می تواند شبهه احتمال دخالت خارجی ها در انتخابات سراسری این کشور را افزایش دهد.
روزنامه " دسان" به نقل از منابع نظارتی و حفاظتی انگلیس نوشت، این حمله سایبری از سوی هیچ دولتی انجام نبوده بلکه از سوی گروهی از هکرهای ضعیف انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی