جشنواره اقوام موجب رونق اقتصاد هنر در کشور می شود


جشنواره اقوام موجب رونق اقتصاد هنر در کشور می شود

 گرگان - ایرنا - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استمرار برگزاری جشنواره اقوام و فرهنگ ایران زمین در استان های مختلف موجب رونق بخشی به اقتصاد هنر در کشور می شود.

پویا محمودیان شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح سیزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیت هایی مانند موسیقی، خوراک محلی ،چادر عشایری و صنایع دستی در این رویداد فرهنگی علاوه بر شکوفایی اقتصاد هنر موجب حرکت در مسیر اقتصاد خلاق در کشور خواهد شد.

وی همچنین به جنبه های ترویجی ، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی این برنامه ها اشاره کرد و افزود: نمایش ظرفیت های گلستان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی یکی دیگر از آثار برگزاری این رویداد فرهنگی برای این استان است که بی تردید در توسعه اقتصادی سهم بسزایی خواهد داشت .

وی افزود: در استان گلستان ۳۵ هزار هنرمند فعالیت می کنند و این جشنواره فرصت مغتنمی برای عرضه صنایع دستی و تولیدات آنان در رشته های گوناگون است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: پارسال ۳ هزار و ۱۶۰ شغل در حوزه این وزارتخانه در گلستان ایجاد شد و در صادرات صنایع دستی از مبادی رسمی و گمرکات استان رشد صد درصدی به ثبت رسید.

وی افزود: ایران از نظر تنوع تولید صنایع دستی در جهان رتبه سوم و از نظر تعداد شهر و روستاهای ثبت شده با ۸ شهر و ۲ روستا بر سکوی نخست جهان قرار دارد که با توجه به این جایگاه ها نقاط گوناگون کشور می تواند به مقصد گردشکری تبدیل شود.

سیزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین با حضور هنرمندانی از ۲۹ استان کشور و با ۲۰۰ غرفه صنایع دستی، هنرهای سنتی، سوغات، غذاهای سنتی، سیاه چادرها، آلاچیق عشایر شامگاه سه شنبه با حضور جمعی از سفرای کشورهای خارجی در محل نمایشگاه بین المللی گرگان آغاز بکار کرد .

۲۰ گروه موسیقی سنتی و آیینی داخلی و خارجی در این جشنواره، برنامه اجرا می‌کنند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام از امشب تا ۲۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گلستان و از ۲۶ تا ۲۹ آبان به میزبانی گنبدکاووس برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟