مهدهای کودک و مدارس مقطع ابتدایی البرز به جزء طالقان و بخش آسارا تعطیل شد


مهدهای کودک و مدارس مقطع ابتدایی البرز به جزء طالقان و بخش آسارا تعطیل شد

کرج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: به دلیل آلودگی هوا مهدهای کودک و مدارس مقطع ابتدایی به جزء طالقان و بخش آسارا در تمام شهرستان های این استان فردا چهارشنبه 22آبان ماه تعطیل شد.

علی درویش پور سه شنبه شب در کارگروه اضطرار و آلودگی هوای استان البرز افزود: این تعطیلی بر اساس تصمیم کمیته اضطرار و آلودگی هوای استان البرز و پیش بینی ها در زمینه کیفیت هوای استان برای هر ۲ نوبت این مقطع آموزشی گرفته شده است.
وی ادامه داد: مدارس شهرستان طالقان تعطیل نیست.

درویش پور با تاکید بر جلوگیری از فعالیت هایی که الودگی هوا را تشدید می کند گفت: خودداری از فعالیت هایی ورزشی و عمرانی مانند آسفالت معابر و خیابان ها، سوزاندن لاستیک ، فعالیت معادن و کارخانجات از جمله مسائل مهم به تصویب رسیده در کارگروه اضطرار و آلودگی هوا است.

وی اظهار داشت: اعمال قانون در این روزها به طور دقیق اجرا شود به خصوص با صنایع آلاینده و افرادی که خودرو آنان معاینه فنی لازم را ندارند به جد برخورد شود.

معاون استاندار البرز افزود: دستگاه های امداد رسان، ایستگاههای سیار اوراژانس خود را به ویژه در فردیس، اشتهارد،کرج و نظرآباد فعال کنند همچنین بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم را برای خدمت رسانی به شهروندان داشته باشند.

درویش پور ضرورت بکارگیری حداکثر توان ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران این استان البرز را مورد تاکید قرارداد و اعلام کرد که بر اساس اعلام شهردار فردا هزینه حمل و نقل اتوبوس های عمومی نیم بها خواهد بود.

وی گفت: ۶۲ درصد آلودگی هوا منابع متحرک از جمله خودروها هستند که در روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه با توجه به شدت آلودگی هوا از تردد حتی اتوبوس های آلاینده نیز باید خودداری شود.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: براساس تبصره ۲ آیین نامه کمیته اضطرار و آلودگی هوا اطلاعرسانی درباره تصمیمات و هر نوع تعطیلی براساس تصمیم رئیس این کارگروه است .

وی خاطرنشان کرد: انجام هر نوع پروژه عمرانی از سوی شهرداری ها در شهرستان های کرج بجز بخش آسارا و در اشتهارد، فردیس و نظرآباد ممنوع است.

معاون استاندار البرز در خصوص آماده باش دستگاه های خدمت رسان بیان داشت: پلیس راهور،اورژانس، مراکز درمانی در حالت آماده باش هستند تا درصورت نیاز اقدام به خدمت رسانی کنند.
درویش پور تاکید کرد:برای کنترل وضعیت، واحدهای صنعتی آلاینده و معادن شن و ماسه فردا تعطیل خواهند بود و همراهی شهروندان نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد و انتظار می رود فردا تا حد امکان از خودروهای شخصی استفاده نشود.

این درحالی است که اداره کل هواشناسی استان البرز به دلیل پایداری جو و وارونگی دما در مناطق مختلف استان، کماکان تجمع غبار و افزایش آلاینده‌ها تا عصر پنجشنبه ۲۳ آبان ماه جاری در تمام نقاط اعلام کرده بود.

مهدهای کودک و مدارس مقطع ابتدایی البرز به جزء طالقان و بخش آسارا تعطیل شد

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان البرز سرعت وزش باد فردا چهارشنبه ۲۲آبان ماه در استان البرز ۱۶ کیلومتر در ساعت، پس فردا پنجشنبه ۲۰ کیلومتر در ساعت، جمعه ۲۴ کیلومتر در ساعت و شنبه هفته آینده نیز ۲۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

دمای کمینه و بیشینه هوا فردا چهارشنبه البرز بین صفر تا ۱۷ درجه بالای صفر،‌ روز پنجشنبه صفر تا ۱۴ درجه بالای صفر،جمعه منفی ۲ تا ۱۳ درجه بالای صفر و شنبه هفته آینده نیز بین منفی ۲ تا ۹ درجه بالای صفر خواهد بود.

کاهش کیفیت هوا در استان البرز از هفته گذشته آغاز شده است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق