ترور یکی از فرماندهان توسط ارتش اسرائیل


ترور یکی از فرماندهان توسط ارتش اسرائیل

وزارت امور خارجه ایران ترور فرمانده جهاد اسلامی توسط اسرائیل را عملی تروریستی و جنایت جنگی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران: تهران قتل یکی از فرماندهان جهاد اسلامی بها ابو العطا را یک اقدام تروریستی و جنایت جنگی انجام شده توسط نیروهای نظامی اسرائیل می داند.

سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه ایران در بیانیه ای اعلام کرد: نماینده وزارت امور خارجه حمله اسرائیل به نوار غزه و ترور یکی از رهبران جهاد اسلامی را عملی تروریستی خواند. همچنین گفته شده است که عاملان این واقعه باید در دادگاههای بین المللی به عنوان جنایتکاران جنگی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

گروه های فلسطینی و ارتش اسرائیل در طی روز به یکدیگر ضربه وارد کردند بعد از آنکه در نتیجه بمباران بخشی از شهر سرای القدس (شرکت های اورشلیم)، در سپیده دم فرمانده جناح مسلح جهاد اسلامی، بها ابوالعطا 42 ساله به همراه همسرش اسما کشته شد، پنج نفر دیگر از جمله چهار فرزندشان زخمی شدند. همانطور که پیش از این سرویس مطبوعاتی ارتش گزارش داده بود، بیش از 50 موشک از طریق خاک غزه شلیک شدند، 20 مورد از آنها توسط سیستم دفاعی هوایی گنبد آهنین اسرائیل رهگیری شد.

جهاد اسلامی پیش از این نیز با اعلام بسیج جنگجویان خود قول پاسخ متناسب به ترور فرمانده اش را داده بود. این گروه توسط سایر گروههای موجود به اصطلاح ستاد مشترک عملیاتی مقاومت در غزه مورد حمایت قرار گرفت و اعلام کرد که پاسخ آنها "دردناک" خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403