از وضعیت مطلوب کشور پس از تحریم‌ تا افتتاح کارخانه‌ها در سایه برجام


از وضعیت مطلوب کشور پس از تحریم‌ تا افتتاح کارخانه‌ها در سایه برجام

استان‌ها - ایرنا – مرور سخنان روحانی و بهره‌برداری و کلنگ‌زنی صدها طرح در کرمان، تدوین بودجه 99 با رویکرد قطع وابستگی به نفت، تدبیر دولت و نظام از عوامل مهم کاهش تاثیرهای تحریم، آمادگی ارتش برای درهم کوبیدن هر گونه تهدید، آغاز ساخت یک هزار خانه مددجویی در کردستان، صدور مجوز 300 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و تاثیر برجام در تکمیل و بهره‌برداری واحدهای...

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

مروری بر سفر استانی روحانی به کرمان و سخنان رییس جمهوری

رئیس جمهوری با اشاره به تفویض اختیارات در برخی بخش‌ها به استان‌های کشور گفت: معتقدیم واگذاری این اختیارها می‌تواند در امر اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها شتاب ایجاد کند.

دکتر حسن روحانی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کرمان افزود: مقام معظم رهبری نیز در دیدارهای اخیر خود تاکید داشتند که به برخی استان‌های کشور اعتبارات ویژه در بحث واگذاری اختیارات داده شود که این موضوع را نیز در هیات دولت مطرح کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک به چند استان کشور این اختیارات ویژه را بدهیم که شاید در این بین استان کرمان نیز قرار گیرد.

هر کارخانه‌ای که بهره برداری شد در سایه برجام بود

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی من این بود که برجام نشکند، گفت: همه کارخانه‌هایی که دیروز به بهره برداری رسید در سایه برجام تکمیل و راه اندازی شدند؛ برجام چیز بدی بود که به جای یک میلیون بشکه نفت توانستیم ۲.۸ میلیون بشکه ‌بفروشیم؟

روحانی در نشست شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه کشور در شرایط عادی نیست و شرایط سخت و پیچیده‌ای دارد، اظهار کرد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون سخت‌ترین سال‌ها، این روزها و ماه‌های اخیر بوده زیرا از ابتدای انقلاب تاکنون برای فروش نفت و حرکت یک کشتی نفت‌کش این گونه مشکل نداشتیم.

بهره‌برداری از ۱۱۳۵ طرح کشاورزی کرمان توسط رییس جمهوری

در دومین روز از سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان یک هزار و ۱۳۵ پروژه عمرانی و تولیدی با هزینه ۴۷۳ میلیارد تومان از محل اعتبارهای دولتی و تسهیلات بانکی و سرمایه ­گذاری بخش خصوصی با اشتغالزایی دو هزار و ۱۷۰ نفر از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری راه اندازی و یا کار اجرای آنها آغاز شد.

سلامت و زندگی خوب مردم هدف دولت است

رئیس جمهوری در کرمان با اشاره به افتتاح کارخانه اسید سولفوریک مس سرچشمه گفت: اهمیت این کارخانه از دیدگاه صنعتی نیست بلکه از لحاظ زیست محیطی مهم است زیرا همان طور که در صنعت پیشرفت می‌کنیم؛ باید سلامت و زندگی خوب مردم هدف نخست ما باشد.

بودجه ۹۹ با رویکرد قطع وابستگی به نفت تدوین شده است

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت که بودجه سال ۹۹ با رویکرد قطع وابستگی به نفت تدوین شده است.

حسین‌علی امیری در شورای اداری کهنوج در جنوب کرمان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تنظیم بودجه بدون وابستگی به نفت اظهار کرد: بودجه سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته و در ستاد تنظیم بودجه نشست‌های آن آغاز و با رویکرد قطع وابستگی به نفت تدوین شده است.

تدبیر دولت و نظام باعث کاهش تاثیر تحریم‌ها شد

سید محمود علوی وزیر اطلاعات در شهر بابک کرمان گفت: ما با احترام دست به دست دنیا خواهیم داد اما هرگز در برابر بیگانگان سر تسلیم و ذلت فرود نمی آوریم گفت : با تدبیر دولت و نظام جمهوری اسلامی شدت و اثرات تحریم ها کاهش یافته است.

مسوولان باید پاسخگوی انتظارات ملت باشند

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کرمان گفت: یک سری انتظارات ما به مراتب بالاتر از توان دولت است و مسؤولان کشور باید به فکر پاسخگو بودن در برابر انتظارات ملت باشند.

ارتش آماده پاسخ کوبنده به هرگونه تهدید است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی زمینی ارتش آمادگی کامل برای پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنانی که گوشه چشمی به ایران اسلامی داشته باشند را در کمترین زمان ممکن دارد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در زاهدان اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بدانند اگر حماقتی از آنان سر زند تومار زندگی ننگین شان را در کمترین زمان درهم می‌پیچیم.

آزادسازی حریم رودخانه‌ها از درس آموخته‌های سیل اخیر است

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در اهواز با بیان اینکه تغییرهای اقلیمی را باید بپذیریم، گفت: تجاوز نکردن به رودخانه‌ها و آزادسازی حریم آنها از درس آموخته‌های سیل اخیر بوده است.

معاون آب و آبفا وزیر نیرو گفت: صدور مجوز تخصیص آب به مرحله دوم طرح کشاورزی رهبری در خوزستان قطعی است. قاسم تقی‌زاده خامسی در «همایش ملی سیلاب ۹۸-۹۷ اگر تکرار شود» در اهواز، در پاسخ به درخواست استاندار خوزستان برای حل مشکل آب مورد نیاز مرحله دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: تخصیص آب برای زمین‌های مرحله دوم این طرح قطعی است و اکنون در مرحله کارشناسی است.

آغاز ساخت یک هزار خانه مددجویی در کردستان

کار ساخت یک هزار خانه شهری ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه آغاز شد.

محمدباقر نوبخت در جریان سفر یک روزه به استان کردستان کلنگ ساخت این خانه‌ها را در شهر دهگلان به زمین زد.

رزمایش دریایی مقابله با دزدی دریایی در اقیانوس هند برگزار می‌شود

رزمایش دریایی آیونز برای نخستین بار با حضور ایران و ۲۷ کشور دیگر، با موضوع مقابله با دزدی دریایی اواخر سال جاری در اقیانوس هند و دریای عرب برگزار می‌شود. دریادار دوم ستاد امیر محمدرضا عزیزی معاون طرح، برنامه و بودجه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و رییس دبیرخانه آیونز در بندرعباس اظهار کرد: طرح اولیه این رزمایش برای گرفتن دیدگاه ها به کشورهای عضو داده شد و در نشست دوم که امروز ۲۱آبان برگزار شد، آخرین هماهنگی‌ها برای برگزاری رزمایش تا پایان سال در محدوده‌ اقیانوس هند و دریای عرب انجام شد.

صدور مجوز ۳۰۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج

مریم نجابتیان سرپرست گروه روانشناسی و مشاوره دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در کرج گفت: مجوز فعالیت ۳۰۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور تاکنون صادر شده است.

بهره برداری از بیمارستان سوانح و سوختگی کرمانشاه

بیمارستان سوانح و سوختگی «گلستان» کرمانشاه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین بهره برداری این مرکز درمانی گفت: این بیمارستان که برای ساخت آن ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شده از محل اعتبارهای سفر مهرماه سال ۹۰ رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه و منابع ملی راه‌اندازی شده است.

بازار کشور قابلیت جذب ۲۵ درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی را دارد

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با تاکید بر تقویت مهارت‌آموزی در کشور، گفت: در حالت خوشبینانه بازار کنونی کشور قابلیت جذب ۲۵ درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی را دارد.

علی اوسط‌ هاشمی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این در حالی‌ است که در کشورهای توسعه‌یافته ۹۶ درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی در موقعیت‌های شغلی مناسب جذب می‌شوند.

پنج طرح صنعتی و معدنی در مجتمع مس سرچشمه به بهره‌برداری رسید

پنج طرح صنعتی و معدنی با اعتبار ۷۵۱ میلیارد ریال روز سه شنبه در مجتمع مس سرچشمه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

یکی از این طرح ها، پروژه افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله شماره یک و ۲ و اصلاح تیکنر شماره چهار این مجتمع است. این طرح سالانه ظرفیت و توانایی استحصال ۵.۷ میلیون متر مکعب آب را دارد.

همچنین طرح نوسازی کوره آند و چرخ ریخته‌گری شماره ۲ با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاح شده در سرچشمه است که توانایی پالایش ۲۵۰ تن مس در هر سیکل و ریخته‌گری ۵۰ تن در ساعت را دارد.

سهم بخش سلامت از تولید ناخالص ملی سه درصد افزایش یافت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اوج کسری منابع، سه درصد از سهم تولید ناخالص داخلی (GDP) را به بخش سلامت اضافه کردیم که این اتفاق در تاریخ هیچ کشوری در منطقه اتفاق نیفتاده است.

سعید نمکی در آیین بهره‌برداری از بیمارستان سوانح و سوختگی کرمانشاه با بیان اینکه شاهد دستاوردهای خیلی خوب سلامت در دولت دکتر روحانی هستیم، اظهار کرد: در این دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت، اقدام‌های بسیار خوبی در توسعه زیرساخت‌ها و کمک به مناطق کمتر برخوردار انجام شده است.
۲.۵ میلیارد یورو طرح در حوزه مس کشور در دست اقدام است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲.۵ میلیارد یورو طرح در حوزه مس در استان های کرمان، یزد و آذربایجان شرقی در دست اقدام داریم.

رضا رحمانی در آیین افتتاح پنج طرح در مجتمع صنعتی مس سرچشمه رفسنجان بیان کرد: امروز پنج طرح در حوزه مس در سرچشمه رفسنجان با اعتبار بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و به جز این طرح ها، ۲.۵ میلیارد یورو پروژه دیگر در حوزه مس کشور در دست اقدام است که شامل کارخانه‌های جدید در کرمان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و یزد هستند.

وضعیت مطلوب ایران نشانه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکاست

خزانه‌دار کل کشور و معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به جلو ایران نشانه شکست قطعی سیاست‌های تحریمی آمریکا و تبدیل تهدید به فرصت در کشور است.

سیدرحمت الله اکرمی در آذربایجان‌غربی افزود: ایران با تبدیل تهدید جدی تحریم نفت ایران به فرصت به نتایج بسیار خوبی با هدف جایگزین کردن درآمدهای نفتی با درآمدهای پایدار دیگر رسیده است و ادامه این روند آینده بسیار مطلوبی را در پی دارد.

سرشبکه های قاچاق کالا خارج از کشور هستند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: هرچند هرمزگان یکی از مبادی ورود کالای قاچاق به کشور است اما این موضوع ربطی به مردم استان ندارد و بسیاری از قاچاقچیان دانه درشت کالا خارج از استان و حتی خارج از کشور هستند.

سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی هرمزگان افزود: تمرکز نیروی انتظامی نیز برخورد با شبکه ها و باندهای بزرگ و گروه های مافیایی قاچاق کالاست که تعدادی از سرشبکه های آنها به کشور برگردانده شدند و پرونده های آنان در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

گزارش‌های برگزیده:

توزیع عادلانه منابع، محرک توسعه روستایی عنوان گزارشی از مرکز اراک که در آن آورده شده است روستاها قطب مولد جامعه هستند و جایگاه آن‌ها در برنامه‌های کلان توسعه نیازمند تقویت است.

همنوایی برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی عنوان گزارشی دیگر از مرکز تبریز که به دنبال وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری در آذربایجان‌شرقی، همه مردم ایران‌ زمین و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای کمک‌رسانی به هموطنان‌شان در این خطه همنوا شدند.

دمیدن روح تازه در کالبد شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب گزارشی از دفتر قصرشیرین که در آن آورده است امروز۲ سال از زلزله غرب کرمانشاه می‌گذرد که با وجود خسارت‌های بسیار زیاد مادی و جانی در سرپل‌ذهاب، باتلاش و همت دولتمردان و بسیج همه امکانات و عزم دوباره زلزله‌زدگان، روح تازه‌ای در کالبد این شهر دمیده شده و شاهد تحولی بزرگ در بازسازی آن هستیم.

لب‌های خشکیده قزوین و رویای خیس آب سد طالقان عنوان گزارشی از مرکز قزوین که در آن گفته شده سالهاست درد خشکسالی و کم آبی بر جان شهرها و روستاهای استان افتاده و چهره زرد و لبان خشکیده، بیابانزایی و بی حاصلی را به بار آورده است و در این میان، ذهن افسرده و پژولیده قزوین هر شب رویای خیس آب سد طالقان را با خود تکرار می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی