بالا رفتن میزان مشارکت زنان در انتخابات مجلس از اهداف ماست


از اهداف ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب می‌توان به هماهنگی و همگرایی فعالیت زنان در احزاب اصلاح‌طلب، ایجاد وحدت رویه، انسجام و اثربخشی در راستای ارتقای کمی و کیفی مشارکت سیاسی زنان و تاثیرگذاری بر قدرت سیاسی در جهت تحقق عدالت جنسیتی اشاره کرد

تدبیر24»اولین نشست «زنان و انتخابات» به همت ائتلاف زنان اصلاح‌طلب روز گذشته در دفتر جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان برگزار شد. در این ننشست چهره‌هایی همچون شهیندخت مولاوردی دبیرکل جمعیت حقوق بشر زنان، فاطمه راکعی دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نو اندیش، زهرا شجاعی دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب، ژاله فرامرزیان دبیرکل انجمن روزنامه نگاران زن ایران، فائزه هاشمی نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی و اعضای شورای مرکزی 4 حزب زنان اصلاح طلب و فعالان سیاسی حضور داشتند. همچنین در این نشست مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ابتدای نشست شهیندخت مولاوردی ضمن تبریک ایام هفته وحدت و گرامیداشت یاد مرحومه اعظم طالقانی گفت: این اولین نشست از سلسله نشست‌های ما با محوریت انتخابات و زنان است که در آستانه این انتخابات مهم برگزار می‌شود. این نشست به جهت هم‌اندیشی و همکاری هرچه بیشتر بین ائتلاف‌های زنان اصلاح‌طلب برگزار می‌شود و امید است به هم‌افزایی و مشارکت بیشتر احزاب زنان در انتخابات منجر شود.

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان افزود: موسس شورای عالی زنان اصلاح‌طلب چهار حزب جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، مجمع زنان اصلاح‌طلب، جمعیت زنان مسلمان نواندیش و انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران هستند که بجز جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان که آقایان هم در شورای مرکزی آن عضو هستند، اعضای بقیه احزاب را کاملا زنان تشکیل می دهند.

عضو ستاد مرکزی انتخابات شورای عالی اصلاح طلبان گفت: از اهداف این ائتلاف می‌توان به هماهنگی و همگرایی فعالیت زنان در احزاب اصلاح‌طلب، ایجاد وحدت رویه، انسجام و اثربخشی در راستای ارتقای کمی و کیفی مشارکت سیاسی زنان و تاثیرگذاری بر قدرت سیاسی در جهت تحقق عدالت جنسیتی اشاره کرد. در ترکیب این شورا به جز چهار دبیرکل سه عضو حقیقی را نیز در نظر گرفتیم و به ما اضافه شدند. در بازبینی‌هایی که در آئین‌نامه داشتیم، قائم مقام‌های چهار حزب نیز مشخص شدند. از وظایف این ائتلاف نیز می‌توان به تعیین راهبردهای اصلی مشارکت سیاسی زنان، نیازها و الویت‌های زنان، تقسیم کار سیاسی، تدوین بانک اطلاعات زنان توانمند در حوزه سیاست، شاخص‌های مدیریتی زنان، ارائه برنامه‌های عملیاتی جهت بالا بردن مشارکت زنان در رده‌های مدیریتی، زمینه‌سازی جهت ائتلاف و گفتگو با زنان سایر احزاب، رصد، ارزیابی و پایش فعالیت‌ها در حوزه زنان در قوای سه گانه، شناسایی ظرفیت‌های موجود تشکل‌های زنان در استان‌ها و... اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان اظهار داشت: جلسات «صدف» (ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب) به صورت مشارکتی و چرخشی برگزار می‌شوند. ما هر پانزده روز یکبار جلساتی داریم و هر حزبی میزبان فصلی این جلسات است باید گزارشی از عملکرد حزب را ارائه کرده و تصمیم‌ها به صورت اجماعی و اقناعی اتخاذ می‌شوند.
هدف از برگزاری این جلسات شکل‌گیری کارهای جمعی و گروهی است و هرکدام از این چهار حزب می‌توانند با مشارکت با یکدیگر در مقیاسی بزرگ‌تر اهداف خود را دنبال کنند. یکی از الزامات و تکالیف هر حزبی که میزبان فصلی و دوره‌ای است برگزاری نشستی تخصصی در چهارچوب تخصص آن حزب است. برای مثال جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان به مناسبت روزجهانی حقوق بشر در آذر ماه سال جاری نشستی را برگزار خواهد کرد و یا انجمن روزنامه نگاران زن در مرداد ماه و به مناسبت روز خبرنگار برنامه‌ای ویژه تدارک دیده بودند.

معاون سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه به گزارش عملکرد ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب در سال‌های اخیر پرداخته و گفت: یکی از برنامه‌های ‌مان این است که به عملکرد زنان نماینده لیست امید بپردازیم. نه فقط در تهران که در استان‌هایی دیگر نیز زنان در لیست امید حضور داشتند و موفق شدند با کسب اعتماد مردم به مجلس راه پیدا کنند. در نشست بعدی زنان و انتخابات به عملکرد این زنان خواهیم پرداخت و امیدواریم نمایندگان لیست امید و حتی نمایندگانی در ادوار گذشته به عنوان اصلاح‌طلب وارد مجلس شده‌اند در این جلسه حضور پیدا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر