سرانه بهره‌برداری از فاضلاب البرز افزایش یابد


سرانه بهره‌برداری از فاضلاب البرز افزایش یابد

کرج - ایرنا - استاندرا البرز گفت: سرانه بهره برداری از فاضلاب دراین استان با نگاه ملی و استانی باید افزایش یابد.

عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب مهدی آباد از توابع چهارباغ افزود: بر این اساس توسعه طرح های فاضلاب و استفاده بهینه از پساب ها ضروری است.

شهبازی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت توسعه طرح های فاضلاب، خط انتقال فاضلاب مهدی آباد از توابع چهار باغ خرداد ماه سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

با حضور استاندار البرز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب مهدی آباد از توابع چهارباغ استان البرز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

سرانه بهره‌برداری از فاضلاب البرز افزایش یابد

اجرای خط انتقال فاضلاب مهدی آباد به طول ۲ هزار و ۹۰۰ متر با قطر ۵۰۰ میلی متر از جنس پلی اتیلن دوجداره به هزینه ۲۰ میلیارد ریال و ایستگاه پمپاژ آن نیز به ظرفیت ۱۳هزار مترمکعب در شبانه روز با هزینه ۳۰ میلیارد ریال در دست اجرا قرار گرفته است.
مدت زمان اجرای این خط انتقال فاضلاب و ایستگاه پمپاژ آن برابر ۷ ماه خواهد بود و با اتمام آن حدود ۳۰ هزار نفر زیر پوشش شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب شهری قرار می گیرند.

همچنین صبح امروز پروژه های آبفای البرز با حضور استاندار البرز مورد بازدید قرار گرفت که طرح خط توزیع آب اصلاحی مسکن مهر ابریشم از جمله آن بود و
این خط توزیع آب اصلاحی به منظور بهبود روند آبررسانی به ساکنان مسکن مهر ابریشم و تعدیل فشار مناسب در شبکه انجام شده است، با این اقدام حدود ۵ هزار خانوار ساکن در این منطقه از نعمت آب با شرایط کمی و کیفی مطلوب برخوردار می شوند.
پروژه خط توزیع آب اصلاحی مسکن مهر ابریشم نیز یک هزار و ۹۰۰ متر طول خط انتقال آن است که ۲۵۰ میلی متر قطر دارد و از جنس چدن داکتیل است، این پروژه با هزینه ۱۲ میلیارد ریال به اجرا درآمده است.
از مجموع ۸هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر ابریشم تاکنون برای حدود ۶هزار و ۲۰۰ واحد، کنتور نصب شده است و در کل ۵ هزار خانوار تاکنون در آنجا ساکن شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل