روایت امیر دریادار حبیب‌الله سیاری از اقدامات ارتش در سیل خوزستان


روایت امیر دریادار حبیب‌الله سیاری از اقدامات ارتش در سیل خوزستان

اقدامات ارتش در سیل خوزستان روایت امیر سیاری از اقدامات ارتش در سیل خوزستان / رصد شرایط پیشروی سیل با ‌پهپاد / برقراری پل هوایی بین تهران، شیراز و ‌‌‌اهواز معاون هماهنگ‌کننده ارتش ‌گفت: ارتش در سیل فروردین‌ ماه خوزستان شرایط پیشروی سیل را ‌بالگرد و پهپادها به‌طور مستمر رصد و اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری و تخلیه مناطق را به‌صورت لحظه‌ای جمع‌آوری...

اقدامات ارتش در سیل خوزستان

روایت امیر سیاری از اقدامات ارتش در سیل خوزستان / رصد شرایط پیشروی سیل با ‌پهپاد / برقراری پل هوایی بین تهران، شیراز و ‌‌‌اهواز

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ‌گفت: ارتش در سیل فروردین‌ ماه خوزستان شرایط پیشروی سیل را ‌بالگرد و پهپادها به‌طور مستمر رصد و اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری و تخلیه مناطق را به‌صورت لحظه‌ای جمع‌آوری کرد.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امروز در “همایش ملی سیلاب ۹۸_۹۷ اگر تکرار شود” که در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد، با اشاره به حضور فعال ارتش برای کمک‌رسانی به مردم در بلایای طبیعی، اظهارداشت: ارتش در بلایای طبیعی گذشته مانند زلزله بم، منجیل و سیل خوزستان، لرستان و استان‌های شمالی همواره حضوری فعال داشته و در کمک‌رسانی به مردم از توان لجستیکی خود استفاده می‌کند.

وی افزود: گستردگی ارتش در استان خوزستان نشان از اهمیت این استان در همه ابعاد امنیت ملی دارد و با توجه به این گستردگی انتظار مردم این است که در زمان وقوع چنین حوادثی ارتش بیشتر به کمک مردم آمده و حضوری فعال داشته باشد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ارتش در سیل فروردین‌ماه خوزستان از همه امکانات خود اعم از انواع خودروهای سبک، سنگین، ادوات مهندسی، ۱۵ بالگرد و ۸ هزار نیروی نظامی برای کمک و امدادرسانی به مردم استفاده کرد.

دریادار سیاری با بیان اینکه نخستین کار ارتش در سیل خوزستان تخلیه مردم از مناطق سیل‌زده و جلوگیری از تلفات بود، گفت: جابه‌جایی اسباب منزل و کمک به ترمیم سیل بندها از دیگر فعالیت‌های ارتش در سیل بزرگ خوزستان بود.

وی تصریح کرد: شرایط پیشروی سیل به‌وسیله بالگرد و پهپادها به‌طور مستمر رصد و اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری و تخلیه مناطق به‌صورت لحظه‌ای جمع‌آوری می‌شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اقدام مهم نیروی هوایی ارتش در سیل اخیر برقراری پل ارتباطی تهران ـ شیراز و شیراز ـ اهواز بود، عنوان کرد: هماهنگی با شورای تأمین استانداری خوزستان، فرمانداری شهرستان‌ها و همچنین تبادل اطلاعات با مسئولان سدهای استان سبب کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های سیل شد.

دریادار سیاری افزود: ارتش باعلاقه به مردم وارد عمل شد و ضمن حفظ توان رزمی خود به مردم نیز خدمت‌رسانی کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به تغییر اقلیم در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر اقلیم در کشور شاهد افزایش بلایای طبیعی هستیم و باید پذیرفت که این تغییرات سبب افزایش بارش‌های تند و سیل‌آسا شده است بنابراین رودخانه‌های استان باید آمادگی لازم را برای این شرایط داشته باشند.

دریادار سیاری بابیان اینکه تأمین اعتبار سازمان‌های مسئول در حوزه پیشگیری از بلایا و حوادث باید انجام شود، ادامه داد: باید از حوادث گذشته یاد بگیریم که سازمان‌های مسئول ساختار خود را کامل کرده و نباید با کمبود تجهیزات مواجه باشند تا در چنین حوادثی غافلگیر نشوند.

وی تصریح کرد: از حوادث اخیر در کشور آموختیم که در حریم رودخانه‌ها نباید ساخت‌وساز انجام شود چراکه این ساخت‌وسازها میزان آسیب‌پذیری مناطق را افزایش می‌دهد. همچنین آحاد ملت باید آمادگی و آموزش لازم را برای مواجهه با چنین حوادثی داشته باشند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بر جلوگیری از موازی کاری در حوادث طبیعی و توجه به نظر متخصصان تأکید کرد و گفت: در حوادث باید همه تجارب را در نظر بگیریم تا اگر دوباره اتفاقی رخ دهد به‌نوعی عمل کنیم تا مردم کمترین آسیب را ببینند. این امر نیازمند توجه به آموخته‌های قبلی و آمادگی برای مقابله با این‌گونه حوادث است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا