اجرای نمایش‌های محیط‌زیستی نسلی سبز تربیت می‌کند


اجرای نمایش‌های محیط‌زیستی نسلی سبز تربیت می‌کند

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مخاطبان کودک و نوجوان، با توجه به ویژگی‌های فردی و سِنی خودشان، تاثیرپذیری فراوان‌تری نسبت به محتواهای رسانه‌ای و نمایشی دارند و طرح موضوعات محیط‌زیستی در آثار و نمایش‌های مختص کودکان و نوجوانان، می‌تواند نسلی محیط‌زیستی و سبز را برای آینده ایران اسلامی تربیت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در پیامی به مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: هنر، زبان گویای انسان‌ها برای تبیین و انتقال وقایع، ابلاغ آلام و آرزوهای بشری است. هنر تئاتر و نمایش نیز با توجه به حضور و هم‌نفسی هنرمند و مخاطبان، از پیچیده‌ترین و در عین حال، اثرگذارترین فرم‌های هنری محسوب می‌شود. از این منظر، بیان دغدغه‌های فکری، فرهنگی و اجتماعی مخاطبان در بستر نمایش، می‌تواند به اصلاح فرهنگ نسل کنونی و آموزش نسل‌های آینده منجر شود.
توجه به مقوله مهم محیط زیست، که خداوند متعال در قالب آب، هوا، خاک و تنوع زیستی و جانوری در اختیار ما انسان‌ها قرار داده است، در حوزه‌های هنری و نمایشی می‌تواند مخاطبانی دغدغه‌مند و حساس به محیط زیست را به ارمغان آورد.
مخاطبان کودک و نوجوان، با عنایت به ویژگی‌های فردی و سِنّی‌شان، تاثیرپذیری فراوان‌تری نسبت به محتواهای رسانه‌ای و نمایشی دارند و طرح مقولات محیط زیستی در آثار و نمایش‌های مختص کودکان و نوجوانان، می‌تواند نسلی محیط زیستی و سبز را برای آینده ایران اسلامی تربیت کند.
اینجانب ضمن تاکید بر نقش محوری آموزش و فرهنگ‌سازی زیست محیطی، امید دارم که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، در این دوره و دوره‌های آتی، به مقوله محیط زیست عنایتی ویژه داشته باشد و هنرمندان این عرصه با درک حساسیت چنین موضوعی، آثاری فاخر و ماندگار در این حوزه بیافرینند چرا که امروزه حق بقاء (داشتن محیط زیست سالم) مهم‌ترین مولفه حقوقی انسان‌ها است.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور ۵۳ اثر نمایشی از ۱۳ استان و هفت کشور از ۱۶ آبان‌ماه در همدان برگزار شد و امروز با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر