جزییات جلسه ستاد تنظیم بازار استان/ کاهش شش درصدی قیمت گوشت گوسفندی


جزییات جلسه ستاد تنظیم بازار استان/ کاهش شش درصدی قیمت گوشت گوسفندی

صادقی ضمن تشریح جزییات جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران از کاهش شش درصدی قیمت گوشت گوسفندی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «یدالله صادقی» امروز سه شنبه 21 آبان در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز بررسی قیمت های اقلام اساسی به عنوان دستور اول مورد بررسی قرار گرفت. خوشبختانه طبق گزارش های ارایه شده روند کلی قیمت ها به ویژه کالاهای پروتئینی مانند گوشت گوساله و مرغ روند نزولی داشته اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه افزود: در حال حاضر قیمت گوشت گوسفندی مخلوط در بازار 91 هزار تومان است که ماه گذشته 97 هزار تومان بوده، در واقع با شش درصد کاهش روبرو بوده است. همچنین گوشت گوساله الان با قیمت 74 هزار و 500 تومان به فروش می رسد که ماه گذشته 89 هزار تومان بوده که نسبت به ماه گذشته 15 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش پنج درصدی قیمت گوشت مرغ نسبت به ماه گذشته، اظهار کرد: قیمت گوشت مرغ ماه گذشته 13 هزار و 900 تومان بوده که در حال حاضر به 13 هزار و 200 تومان کاهش یافته است.

صادقی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفند زنده در حال حاضر 36 هزار تومان است، بیان کرد: گوسفند زنده ماه گذشته 43 هزار تومان بود که نسبت به ماه گذشته 16 درصد کاهش قیمت داشته است. همچنین گوساله زنده الان 25 هزار تومان به فروش می رسد در حالی که ماه گذشته 27 هزار تومان بوده و هفت درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه روند قیمت های قند و شکر هم نزولی بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر بسته 900 گرمی شکر در فروشگاه ها پنج هزار و 500 تومان است که ماه گذشته شش هزار و 500 تومان بوده، در واقع نسبت به ماه گذشته 15 درصد کاهش قیمت داشته است. همچنین شکر سفید پنج هزار تومان است که با کاهش 17 درصدی نسبت به ماه گذشته در حال حاضر با شش هزار تومان به فروش می رسد.

وی اظهار کرد: همچنین در حال حاضر هر کیلوگرم قند شکسته شش هزار و 500 تومان فروخته می شود که ماه گذشته هفت هزار تومان بوده و در حال حاضر هفت درصد کاهش قیمت داشته است و انواع چای نیز یک درصد کاهش قیمت روبرو بوده است.

صادقی با بیان اینکه برنج هندی با کاهش قیمت روبرو بوده است، افزود: الان برنج هندی 1121 هشت هزار و 700 هزار تومان است که ماه گذشته که 9 هزار تومان به فروش می رسید و برنج تایلندی هم حدود هفت درصد افزایش قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه قیمت برنج پاکستانی هم افزایش داشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه از دیروز روند تخصیص ارز به واردکنندگان سرعت گرفته است در صورت ورود آن اقلام به بازار قیمت برنج پاکستانی هم کاهش خواهد یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به افزایش قیمت جوجه بیان کرد: قیمت جوجه بستگی به میزان جوجه ریزی دارد و افزایش قیمت آن بیانگر افزایش جوجه ریزی است. طبق گفته رییس جهاد کشاورزی استان تهران، سال گذشته ماهانه 109 میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور صورت می گرفت که اکنون به 118 میلیون قطعه افزایش یافته است لذا وقتی جوجه ریزی انجام می شود، تقاضا برای جوجه یک روزه نیز بالا می رود و این تقاضا باعث افزایش قیمت می شود.

صادقی با اشاره به قیمت رب گوجه فرنگی اظهار کرد: در حال حاضر حداکثر قیمت مصوب مصرف کننده سازمان حمایت 16 هزار و 500 تومان است ولی در بازار 14 هزار تومان می باشد اما با توجه به اینکه قیمت گوجه فرنگی کاهش یافته است، قرار شده کارخانه ها قیمت های کاهش یافته را اعلام کنند و بر مبنای گوجه هایی که مصرف می کنند، رب 10 هزار تومانی به بازار عرضه کنند و احتمالا در روزهای آتی شاهد قیمت گذاری 10 هزار تومانی بر روی رب گوجه فرنگی خواهیم بود.

وی با اشاره به اختصاص مراکزی برای عرضه تولیدات تعاونی های روستایی گفت: سازمان تعاونی روستایی گفته است که می توانیم در سطح استان محصولات خود را از تولید به مصرف کننده عرضه کنیم لذا این موضوع به سازمان میادین هم اعلام شده و تعاون روستایی به زودی مستندات خود را ارایه خواهد داد تا در 10 میدان مرکزی میوه و تره بار کار خود را شروع کنند.

وی در ادامه افزود: در جلسه گذشته مقرر کردیم تمام غُرف میدان بهمن که محله عرضه عمده فروشی مرغ تهران است و تاثیر مهمی در تعیین قیمت مرغ در کل کشور دارد از چهل غرفه 16 غرفه را در اختیار واحدهای یکپارچه قرار دهیم و همچنین 24 غرفه نیز در اختیار کشتارگاه های صنعتی قرار بگیرد و همچنین 12 کشتارگاه از استان تهران و 12 کشتارگاه دیگر نیز از سایر نقاط کشور در اختیار این تشکل های تولیدی قرار بگیرند که از این طریق امکان کنترل بازار مرغ بیش از گذشته فراهم شود چون این تشکل ها با قیمت های مصوب کار می کنند و هر مقداری که مورد حمایت قرار بگیرند، کالای ارزان تری را به دست مصرف کننده می رسانند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روند بازار روند پایداری است، افزود: در برخی کالاها شاهد افزایش و در برخی نیز شاهد کاهش قیمت هستیم. اگرچه برخی اقلام مانند میوه و صیفی جات نوسان دارند اما این نوسانات به دلیل تغییرات فصلی و آب و هوا می باشد.

صادقی تصریح کرد: برخی اقلام صنعتی مانند آهن آلات هم افزایش قیمت داشته اند که دلیل آن ارزان بودن آن در گذشته است و چون در حال حاضر اجازه صادرات داده شده، قیمت در حال متعادل شدن است؛ بنابراین این امر بیانگر گران فروشی نمی باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه ما باید هم از تولیدکننده و هم مصرف کننده حمایت کنیم، گفت: چون اگر بخواهیم قیمت ها را خیلی کاهش دهیم، دیگر تولیدکننده قادر به تولید نخواهد بود و کالایی هم به دست مصرف کننده نخواهد رسید.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی