80 هزار قطعه مرغ بومی در میامی مایه‌کوبی شد


80 هزار قطعه مرغ بومی در میامی مایه‌کوبی شد

شاهرود - ایرنا - رئیس اداره دامپزشکی میامی گفت : 100 درصد مرغ های بومی شهرستان میامی شامل 80 هزار قطعه، علیه بیماری نیوکاسل مایه‌کوبی شد.

غلامرضا همتیان سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا زمان شروع این طرح را ۱۵ مهر اعلام کرد و افزود : نیوکاسل یکی از بیماری های ویروسی است و در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری ، معمولا نمی توان درمان خاصی انجام داد، بنابراین برای پیشگیری از آن باید تمام طیور مایه‌کوبی شوند.

وی با بیان اینکه آزمایش بیماری های سل و بروسلوز نیز از کارهای مهم دامپزشکی است، گفت : ۶ گاوداری صنعتی در شهرستان وجود دارد که زیر پوشش این برنامه هستند.

همتیان ادامه داد : هر ۶ ماه آزمایش سل و بروسلوز با نمونه برداری خونی انجام می شود ، امسال بیش از ۵۰ راس گاو مبتلا به بروسلوز یا تب مالت شناسایی و از چرخه تولید شیر خارج و کشتار شدند که غرامت آنها نیز به دامداران پرداخت شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان میامی با بیان اینکه بازدید های نظارتی مراکز عرضه گوشت و رستوران‌ها و سوپرمارکت ها به صورت هفتگی انجام می شود، تصریح کرد : امسال بیش از ۳۶۰ بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده ، و تخلف های صورت گرفته با تذکر و معدوم سازی پایان یافت .

همتیان گفت : امسال ۳۰۰ کیلو انواع فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی نیز درسطح شهرستان ضبط و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه مجوز ساخت کشتارگاه در شهر میامی صادر شده ، افزود : راه اندازی مرکز جمع آوری شیر در روستای جودانه با امکانات مجهز ، گامی موثر در راستای خدمات رسانی به دامداران خواهد بود.

در سطح شهرستان میامی ۲ مرکز مایه کوبی،۲ کلینیک دامپزشکی ، یک داروخانه دامپزشکی، یک مرکز عرضه دارو در بخش کالپوش ، سه دکتر دامپزشک و ۶ کاردان دامپزشکی در بخش خصوصی شهرستان به صورت مستمر مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند.

۱۸۰ هزار راس دام سبک و پنج هزار راس دام سنگین زیر پوشش برنامه های خدماتی اداره دامپزشکی میامی است.

۶ مرغداری گوشتی مجاز و ۲ مرکز جمع آوری شیر در بخش مرکزی شهرستان میامی فعالیت دارند.

شهرستان میامی حدود ۴۰ هزار تن جمعیت داشته و با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟