320 میلیارد تومان برای راه آهن همدان - سنندج تخصیص یافت


320 میلیارد تومان برای راه آهن همدان - سنندج تخصیص یافت

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: 320 میلیارد تومان اعتبار برای طرح راه آهن همدان - سنندج تخصیص یافت و تلاش برای اتمام این طرح تا پایان دولت دوازدهم بسیار جدی دنبال می‌شود.

محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در بازدید از قطعه دوم راه آهن سنندج - همدان - تهران اظهار داشت: مصمم هستیم تا این طرح هرچه زودتر به نتیجه برسد و کردستان نیز به شبکه سراسری راه آهن متصل شود.

وی با یادآوری سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر انقلاب و سیاست دولت، افزود: مهمترین اصلی که در این راستا در نظر داریم توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است که سنندج نیز در این ارتباط در اولویت قرار دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه با بهره برداری از راه آهن ارومیه، همدان و کرمانشاه به هدف خود در سنندج نیز نزدیک شده‌ایم، یادآور شد: تمام تلاش ما این است که تا پایان این دوره از دولت بتوانیم این طرح را به اتمام برسانیم.

نوبخت از این طرح به عنوان ارزش راهبردی دولتی‌ها نام برد و اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان کار دولت تمام استان‌های باقی مانده به شبکه ریلی کشور متصل شوند سپس اضافه کرد: با وجود اینکه منابع اعتباری محدود است اما همه تلاش ما بر این است که همین اعتبار کم را با اولویت بندی به طرح‌های مهم اختصاص دهیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: سرمایه‌گذاری ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومانی در طرح راه‌آهن همدان - سنندج در این شرایط کار بزرگی است که با تلاش می‌توان آن را به بهره‌برداری رساند.

نوبخت با بیان اینکه سیاست ما در زمان کمبود منابع در نظر گرفتن توجیه اقتصادی طرح است، به پیمانکاران اجرای این طرح اطمینان داد بدهی آنان تامین و پرداخت شود بنابراین با قوت کار کنند ضمن اینکه از استاندار کردستان هم خواست کارها را به صورت جدی دنبال و پیگیری کند.

وی از بهره‌برداری ریل دو خطه میانه - تبریز تا ۲ هفته آینده نیز خبر داد و تاکید کرد: این طرح هم زمینه‌ساز اتصال سراسری کردستان به خط آهن خواهد بود.

قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور هم در این بازدید اظهار داشت: بعد از اتمام طرح راه آهن تهران - همدان بر روی خط همدان - سنندج متمرکز شدیم تا این خط آهن ۱۵۱ کیلومتری که ۶۰ کیلومتر آن در همدان و ۹۱ کیلومتر آن در کردستان است را اجرا کنیم.

عباس خطیبی با بیان اینکه راه‌ آهن میانه - تبریز هم از طریق بیجار قابل اتصال به سنندج است، افزود: کریدور شمال - جنوب خط آهن در غرب کشور در حال شکلگیری است و طرح مطالعاتی آن در دست انجام است.

قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور یادآور شد: این طرح در سه قطعه در دست انجام است که در قطعه اول ۷۰ درصد، در قطعه دوم ۳۲ درصد و در قطعه سوم ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد و در کل پیشرفت ۶۲ درصدی آن را شاهد هستیم.

خطیبی اعتبار امسال این طرح را ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۵۲ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده و ۵۰ میلیارد تومان هم به پیمانکاران بدهکار هستیم.

وی مجموعه اعتبار هزینه شده در کل طرح تهران - همدان - سنندج را تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: با ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد، این طرح به اتمام می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!