توسعه کشور مستلزم نهادینه کردن ارزش‌های دینی است


توسعه کشور مستلزم نهادینه کردن ارزش‌های دینی است

امام جمعه یزد با بیان این که حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در یزد به سفیر امام رضا(ع) شناخته می‌شود و مردم این استان خادمی امام رضا(ع) را افتخار خود می‌دانند، گفت: ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های دینی یکی از موثرترین راهکاری توسعه و پیشرفت کشور در امور مختلف است.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جریان دیدار با گروه خادمیاران آستان قدس رضوی در استان یزد که با حضور آیت الله مروی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به این که خدمت در آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توفیق بسیار بزرگی است، اظهار کرد: چنین توفیقی بسیار کم نصیب افراد می‌شود و هر کسی توانست به چنین افتخاری برسد باید قدر آن را بداند.

وی با اشاره به ضروری ترویج و نهادینه کردن ارزش های اسلامی و دینی به منظور بهره گیری بیش از پیش از وجود ائمه اطهار(ع) افزود: ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های دینی یکی از موثرترین راهکاری توسعه و پیشرفت کشور در امور مختلف است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که مردم یزد علاقه بسیار زیادی به امام رضا(ع) دارند، گفت: در نقاط مختلف مشهد خانواده‌های یزدی الاصلی را می‌بینیم که به عشق آن حضرت به مشهد رفته و در کنار حرم امام رضا(ع) ساکن شده و خاندان آنها قرن‌ها در مشهد زندگی کرده‌اند.

امام جمعه یزد به سیره مرحوم حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی(یزدی) که از علمای به نام و بسیار بزرگ یزد به حساب می‌آید اشاره و تصریح کرد: این عالم ربانی توجه و عشق و علاقه بسیار خاصی به امام رضا(ع) داشت.

ناصری یزدی با بیان این که مرحوم حاج شیخ به عنوان سفیر امام رضا(ع) در یزد شناخته می‌شد، تأکید کرد: روایت‌ها و خاطرات بسیار زیادی در ارتباط با ارتباط امام رضا(ع) با حاج شیخ و پیام‌هایی که مرحوم حاج شیخ از آن حضرت به مردم یزد رسانده نقل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، خاطرنشان کرد: چنین ارتباط‌های وثیقی سبب شده که محبت به امام رضا(ع) در بین مردم یزد بسیار بسیار زیاد باشد و همه آرزوی خدمت در آستان آن حضرت را داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین