بیمارستانی از نو متولد شده با بالاترین آمار جراحی در همدان


بیمارستانی از نو متولد شده با بالاترین آمار جراحی در همدان

بیمارستان دکتر غرضی ملایر وابسته به سازمان تأمین اجتماعی در سال 74 راه اندازی شد. ‏این بیمارستان دارای 160 تخت اسمی و 146 تخت فعال و تعداد کارکنان فعلی آن 395 نفر ‏است. این مرکز از سال 81 موفق به استقرار نظام مدیریت کیفیت براساس استاندارد ‏ISO ‎‎9001:2008‎‏ و أخذ گواهینامه مربوطه از شرکت ‏TUV NORD ‎‏ شد.

در حال حاضر این مرکز ‏درمانی به علت برخورداری از امکانات بالقوه از جمله اورژانس مناسب، پرسنل مجرب و ‏موقعیت جغرافیایی مناسب به عنوان مهمترین بیمارستان شهرستان ملایر تلقی می شود.‏ طی سال های اخیر کلیه بخش های این مرکز درمانی بازسانی، تعمیر و به آخرین امکانات پزشکی مجهز شده است و در حال حاضر ماهیانه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ عمل جراحی در آن انجام می شود.

بیمارستان های همدان؛ رتبه چهارم کشوری در بحث تخت های فعال

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران و تیم مدیریت درمان استان همدان از بخش های مختلف بیمارستان غرضی، با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ تخت فعال در سطح بیمارستان های تأمین اجتماعی استان همدان وجود دارد، گفت: ما از نظر تعداد تخت های فعال نسبت به بیمه شدگان، رتبه چهارم کشور را دارا هستیم. در مجموع ۳۱ استان، ۷۴ بیمارستان تأمین اجتماعی وجود دارد که از نظر خدمات دهی سطح بندی می شوند.

دکتر علیرضا صفری با بیان اینکه امسال چهار میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات اساسی و یک میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات جزئی در کل استان همدان درنظر گرفتیم، ادامه داد: بیمارستان غرضی ملایر بعد از بیمارستان آتیه همدان، رتبه دوم استان را داراست.

وی به وجود ۱۴۶ تخت فعال در این مرکز درمانی اشاره و اظهار کرد: زایشگاه بیمارستان غرضی حرف دوم را در سطح استان می زند و دارای کلیه استانداردهای لازم است.

صفری به فعالیت پنج اتاق LDR در این بیمارستان اشاره و خاطرنشان کرد: زایشگاه غرضی به مساحت ۵۰۰ مترمربع بازسازی و مجهز و افتتاح شد و درحال حاضر مشغول خدمات دهی به مادران باردار است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه طی ماه های گذشته چند پروژه کلیدی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در این مجموعه درمانی مورد بهره برداری قرار گرفت، ادامه داد: اتاق های عمل استاندارد و مجهز با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و مرکز استریل به مساحت ۲۵۰ مترمربع از جمله این پروژه ها بود.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر چهار اتاق عمل در بیمارستان غرضی شبانه روز فعال هستند، گفت: از ابتدای مهرماه پزشک متخصص زنان و زایمان و متخصص بیهوشی در این مرکز مقیم شده و ۲۴ ساعته آنکال هستند.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان در طول ماه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ عمل جراحی انجام می شود که آمار قابل توجهی است، اظهار کرد: گروه جراحی مجربی در بیمارستان غرضی به فعالیت مشغول هستند و معمولاً بیماران کمترین مشکلات را در زمان بعد از عمل جراحی داریم.

صفری به در حال بازسازی بودن بخش جراحی زنان در این مرکز درمانی اشاره کرد و افزود: از محل اعتبارت استانی ۸۰۰ میلیون تومان برای بازسازی این بخش درنظر گرفته شده است و در تلاش هستیم تا پایان سال آماده افتتاح شود.

کمبود رادیولوژیست و ارتوپد؛ قصه پر غصه بیماران تأمین اجتماعی

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه نبود رادیولوژیست، جراح مغز و اعصاب و متخصص ارتوپد در این مرکز از جمله مطالبات بیماران بوده و هست، گفت: بارها این مشکل را از تهران و دانشگاه علوم پزشکی همدان پیگیری کردیم، در نهایت مقرر شد یک پزشک رادیولوژیست در اختیار این بیمارستان قرار دهند تا حداقل در یک شیفت سونوگرافی و سی تی اسکن بیماران انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک چشم پزشک در این مرکز به ویزیت بیماران می پردازد، ادامه داد: در تلاش هستیم تا به زودی یک چشم پزشک و یک متخصص داخلی دیگر به این مجموعه اضافه شود.

صفری ادامه داد: در بحث درمان سرپایی به علت مراجعه تعداد بالای بیماران و دشوار بودن أخذ نوبت و از سوی دیگر تعداد معدود پزشکان، بین عرضه و تقاضا تعادل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضا برای پذیرش پزشک بیش از این تعداد نداریم، گفت: در بخش بستری رضایتمندی بیماران از عمکرد بیمارستان غرضی بالاست و ما نیز سعی کرده ایم به صورت فصلی بازدیدی از عمکرد این مرکز داشته باشیم.

اتاق های LDR با استانداردهای بین المللی؛ تشویقی برای زایمان طبیعی

رئیس بیمارستان غرضی ملایر نیز با بیان اینکه ۴۰ پزشک عمومی و متخصص با این مرکز درمانی مشغول همکاری هستند، گفت: این بیمارستان مجهز به پنج دستگاه آمبولانس مطابق با استانداردهای روز دنیاست.

دکتر محمدرضا توکلی به فعالیت پنج اتاق LDR مطابق استانداردهای بین المللی در این مرکز اشاره کرد و گفت: مراحل اول، دوم و سوم زایمان توسط مادر باردار و ارائه کلیه خدمات درمانی و بهداشتی در این اتاق های مجهز انجام می شود.

وی اظهار کرد: از زمان ورود مادر باردار در زایشگاه، کلیه امکانات همراه با امکانات پزشکی و رفاهی کامل شامل بستری، زایمان و ریکاوری در این اتاق ها و امکان استراحت همراه زائو فراهم شده و خدمات لازم صورت می گیرد، حتی امکان زایمان در آب نیز وجود دارد.

توکلی با تأکید بر لزوم جذب رادیولویژیست برای ارائه سونوگرافی گفت: در حال حاضر سی تی اسکن های بدون تزریق در این مرکز انجام می شود اما سی تی اسکن هایی که به تزریق نیازمند بوده و باید پزشک متخصص و مسئول فنی حضور داشته باشند، انجام نمی شود.

وی به کمبود متخصص های رادیولوژی، اورولوژی، گوش و حلق و بینی و جراحی مغز و اعصاب در این بیماستان اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اینکه پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های سونوگرافی و سی تی اسکن خریداری و در این بیمارستان نصب شده اما نبود متخصص های مربوطه سبب نارضایتی بیماران شده است و برای انجام برخی سونوگرافی و سی تی اسکن ها مجبوریم بیماران بستری را به مراکز خارج از بیمارستان اعزام کنیم.

توکلی در ادامه بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و اختصاص بودجه توسط مدیریت درمان استان همدان، قبل از اعمال تحریم های دارویی موفق شدیم انبارهای دارویی بیمارستان را پر کنیم و در حال حاضر انبارهای داروی ما دپوی خوبی دارند و حتی درمانگاه های تأمین اجتماعی نهاوند و تویسرکان را نیز پوشش می دهیم.

رئیس بیمارستان غرضی ملایر به افتتاح پنج پروژه کلیدی عمرانی و درمانی در مجموع با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان با حضور دکتر مهدی درخشان، معاون سازمان تأمین اجتماعی کشور در ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین نخستین نشست منطقه ای مدیران سازمان تأمین اجتماعی در غرب کشور به میزبانی این مرکز درمانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این بخش ها شامل بخش‌های سی ‌تی ‌اسکن، زایشگاه، اتاق عمل، انبار دارویی و ساختمان اداری(خیّرساز) بود، اظهار کرد: بهره ‌برداری از این بخش‌ها در ادامه اقدامات صورت گرفته برای توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی و پزشکی ملایر و با هدف دسترسی سریع و آسان اهالی شهرستان به خدمات درمانی و امکانات پزشکی صورت پذیرفت.

رئیس بیمارستان غرضی ملایر به سوابق و موفقیت های این بیمارستان از زمان تأسیس تاکنون اشاره و اظهارکرد: این مرکز با مدیریت صحیح و با تلاش پرسنل مجرب در سال ها فعالیت خود موفق به کسب موفقیت های متعددی شده است.

توکلی به کسب مقام دوم استانی در جشنواره حاکمیت بالینی در بین بیمارستان ها استان، کسب درجه یک مثبت در اجرای نخستین نسل استانداردهای اعتباربخشی کشوری در سال های ۹۳ و ۹۴ و کسب درجه یک در تیم ارزیابی های اعتبار بخشی کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان غرضی ملایر کاندیدای درجه یک عالی در نسل دوم استانداردهای اعتباربخشی در سال ۹۵ شد، گفت: کسب مقام اول در استان در زمینه بازدیدهای ادواری اعتبار بخشی استانی سال ۹۷ و کسب مقام ششم در سال ۹۶ و مقام چهارم در سال ۹۷ در بین ۷۱ بیمارستان تأمین اجتماعی در حوزه عملکرد دفتر پرستاری، از دیگر موفقت های کسب شده به شمار می رود.

در پایان خبرنگاران به همراه مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان، از بخش های مختلف بیمارستان غرضی ملایر شامل زایشگاه، بخش جراحی و اتاق عمل، اورژانس و ... از نزدیک بازدید کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا