حمایت از صنعت هسته‌ای صلح‌آمیز پیام بزرگ نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای است


حمایت از صنعت هسته‌ای صلح‌آمیز پیام بزرگ نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای است

فرماندار ساوه گفت: حمایت مردمی از صنعت هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران، پیام بزرگ چهل‌ونهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور به میزبانی شهرستان ساوه است.

علی میرزایی در نشستی با خبرنگاران در خصوص برگزاری چهل و نهمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در موسسه آموزش عالی انرژی ساوه با تاکید بر اینکه دشمنی بدخواهان نظام و قدرت های بزرگ با ایران بر سر دانش هسته‌ای کشور است، اظهار کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران، برخورداری و بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعت هسته‌ای در سراسر کشور حاوی این پیام و برای مخابره آن به دنیاست.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال انزوای نظام اسلامی هستند، افزود: دست نیافتن به استقلال، خودکفایی و رهایی از وابستگی از توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی است و برگزاری این نمایشگاه‌ها گامی در جهت خنثی سازی توطئه‌های معاندان انقلاب است و نقش تاثیرگذاری در توسعه کشور دارد.

معاون استاندار توسعه کشور را در گرو استقلال و قطع وابستگی به بیگانگان دانست و افزود: امروز با تلاش متخصصان ایرانی بالغ بر ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و برای سه درصد داروی وارداتی نیز برنامه‌های توسعه‌ای در صنعت داروسازی در دستور کار است تا بتوان داروی با کیفیت و به مراتب بهتر از مشابه خارجی و با قیمت مناسب در داخل کشور تولید شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه احترام به نخبگان علمی در کشور باید الگوسازی شود، اظهار کرد: در حوزه صنعت انرژی نیز اقدامات بسیاری به برکت انقلاب اسلامی صورت گرفته که زمینه ساز بالندگی و پویایی کشور در عرصه‌های گوناگون و تحقق اهداف توسعه‌ای شده است.

میرزایی با اشاره به وقوع جنگ انرژی در قرن اخیر اظهار کرد: در شرایط کنونی، انرژی بزرگترین چالش جهان است و کشورهای استعماری و استبدادی برای مصادره و استثمار نفت تلاش زیادی انجام دادند.

وی تاکید کرد: اگر جنبش صنعت ملی شدن نفت در ایران اسلامی صورت گرفت به پشتوانه مردم بود. ملی شدن صنعت نفت و خلع ید استکبار مرهون حمایت‌های مردمی و نخبگان کشور بود و ملت ایران نشان داد که با اتحاد و وحدت می توان در تمامی عرصه‌ها پیروز میدان بود.

فرماندار ساوه تاکید کرد: در شرایط کنونی با اتمام سوخت فسیلی صنعت هسته‌ای اهمیتی دو چندان پیدا کرده است و نیاز امروز جوامع گوناگون به صنعت هسته‌ای موجب شکوفایی علم و دانش در این عرصه شده و متخصصان بسیاری تربیت و تقدیم نظام اسلامی شدند که برخی از آنها نیز برای پویایی صنعت هسته‌ای کشور جان خویش را از دست داده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با تاکید بر تاثیر دانش هسته‌ای در زندگی روزمره، رفاه و توسعه گفت: انرژی در درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش‌آفرینی می‌کند و در حوزه‌هایی نظیر انرژی پاک، محیط زیست، صنعت و کشاورزی تاثیرگذار است.

عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی و رییس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه گفت: چهل و نهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با همکاری موسسه آموزش عالی انرژی، از ۲۵ آبان ماه در این دانشگاه به مدت ۶ روز با حضور جمعی از مقامات سازمان انرژی اتمی ایران برگزار می شود.

احمد قریب با بیان اینکه متولی این نمایشگاه سازمان انرژی اتمی است و بنا به درخواست هر استان یا شهرستانی، نمایشگاه را در همان استان برگزار می‌کند، افزود: تولد شاخه پزشکی هسته‌ای بر اساس کاربردهای رادیو ایزوتوپ‌ها و بسیاری دیگر از فنون هسته‌ای که کمک شایانی در تشخیص و درمان بیماری‌ها می کند و توسعه کمی و کیفی سبد انرژی کشور در مدیریت تامین برق و کاهش خاموشی‌ها و افزایش تولید برق و صرفه جویی در سایر منابع می‌تواند دستاورد و محصول چنین نمایشگاهی باشد.

وی افزود: مشارکت در کاهش منابع آلوده کننده و ممانعت از افزایش گرمای کره زمین، آشنایی با توانمندی‌های کشف و فرآوری سوخت‌های هسته‌ای و کاربردی در راکتورهای اتمی، ارتقا و تعالی استانداردهای صنعتی کشور و ایجاد امکان مشارکت در صنایع پیشرفته و کمک به محققین کشور در دستیابی به نتایج بهتر و دقیق‌تر از دستاوردهایی است که از برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها انتظار می‌رود.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه قرار است دانشجویان، دانش آموزان، نخبگان و عموم مردم ساوه و حتی ساکنین استان های همجوار ضمن بازدید از آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با فعالیت‌های کشورمان در این حوزه آشنا شوند.

قریب ساعات کار نمایشگاه را از ۸.۳۰ صبح الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۷ اعلام کرد و افزود: برگزاری مسابقه ویژه علمی دانشجویان از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

شهردار ساوه نیز گفت: ساوه میزبان یکی از مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی است.

سیدمهدی حسینی افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای کشور تبیین قطره ای از دریای بیکران صنعت هسته‌ای و انرژی کشور است و شهر یاقوت‌های سرخ به دلیل فعالیت نخستین دانشگاه تخصصی انرژی کشور از ظرفیت و استعداد بالایی در معرفی این صنعت برخوردار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید