1700 تن ماهی در دریاچه کارون 4 چهارمحال و بختیاری تولید شد


1700 تن ماهی در دریاچه کارون 4 چهارمحال و بختیاری تولید شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر یکهزار و 700 تن ماهی در قالب طرح پرورش در قفس در دریاچه سد کارون 4 تولید و روانه بازار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ذبیح اله غریب در دیدار از طرحهای شیلات اظهار داشت: در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و استفاده بهینه از منابع آبی استان، در ۴ سال گذشته برنامه‌ریزی منسجم طرح پرورش ماهی در قفس، پشت سدهای بزرگ منطقه در دستورکار قرار گرفت.
وی، از تولید ماهی گرمابی پرورش در قفس در استان برای نخستین بار در سال جاری خبر داد و افزود: با اجرای این طرح، برای حدود ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده ، ظرفیت تولید و پرورش ماهی در قفس در دریاچه پشت سد کارون ۴ بیش از ۴۰ هزار تن در سال برآورد شده است.

به گفته وی، طرح مطالعاتی پرورش ماهی در قفس سد کارون ۴ از سال ۹۰ در استان دستورکار قرار گرفت و بر اساس دستورالعمل سازمان شیلات، این سد از نظر زیست محیطی اجازه پرورش ماهی سردابی در قفس را دارد.
وی افزود: اجرای دستورالعمل سازمان شیلات برای پرورش ماهی در قفس در بزرگترین سد بتونی قوسی کشور به تایید کارشناسان وزارت نیرو، سازمان شیلات و محیط زیست رسیده است.
غریب، با اشاره به اینکه این استان با تولید سالانه ۲۴ هزار تن ماهی سردابی رتبه نخست کشور را دارد، افزود: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در استان، ایجاد اشتغال در بخش آبزی پروری استان یک ضرورت است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه زاینده رود و کارون و بخش کوچکی از دز است و دارای ۲۴۰ مزرعه پرورشی است، که سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی سردآبی (قزل آلا) تولید می‌کند.

سد کارون ۴ در ۱۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و در دهه ۸۰ این سد آبگیر و بهره‌برداری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل