سال گذشته 33 هزار حمله سایبری در کشور خنثی شد


سال گذشته 33 هزار حمله سایبری در کشور خنثی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: سال گذشته روزانه حدود 100 حمله سایبری در کشور خنثی شده است.

شهریار بهنیا در همایش روش‌های نوین پدافند سایبری که امروز (21 آبان) در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه امروز حوزه ICT با تمام زندگی افراد در تمام گروه‌ها و سنین مختلف عجین شده، اظهار کرد: از زمانی که بسیاری از امور در این بستر انجام می‌شود، شفافیت، سرعت، تمرکز، کاهش هزینه‌ها و ... را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بستر ICT می‌تواند شرایطی را فراهم کند که برخی با سوءاستفاده از این فضا به دشمنان و مخالفان خود ضربه بزنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان ما نیز از این موضوع سوءاستفاده کرده‌اند، افزود: سال گذشته نزدیک به 33 هزار حمله سایبری در کشور خنثی شده که هریک از این حملات می‌توانست یک سازمان، شرکت و یا وزارتخانه را به زانو دربیاورد.

به گفته بهنیا، با استفاده از توان افرادی که در این زمینه فعال هستند سال گذشته تقریبا در هر روز 100 حمله سایبری در کشور خنثی شده است.

وی با اشاره به اینکه خطر این حمله‌ها همیشه وجود دارد، یادآور شد: تنها راهکار آگاهی در برابر این مخاطرات و اقدامات پیشگیرانه است.

به گفته این مسئول، از آنجایی‌که که چنین حملاتی مربوط به یک بخش نیست و می‌تواند به هر بخشی سرایت کند، لازم است همه بخش‌های مختلف به صورت متحد و بدون عملکرد جزیره‌ای در برابر آن ایستادگی کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه برای مقابله با چنین حملات احتمالی در استان کرمانشاه نیز برنامه‌های مدونی با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام شده، عنوان کرد: یکی از مهمترین این برنامه‌ها افزایش امنیت و کاهش آسیب‌پذیری بود.

بهنیا با بیان اینکه همه دستگاه‌های استان حداقل دو تا سه مرحله در این زمینه بررسی شدند، تاکید کرد: توانستیم بدون تحمیل هزینه جانبی به دستگاه‌ها و با استفاده از امکانات و ظرفیت‌هایی که داریم، این امنیت را ارتقا دهیم. برای مثال برخی دستگاه‌ها برای کامپیوترهایی که اطلاعات کاملی داشت یک پسورد ساده هم نگذاشته بودند و یا کنترلی بر ورود و خروج افراد در مراکز مهم نداشتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه دستگاهی داشتیم که طی چند سال اخیر تا 400 بار مورد حمله سایبری قرار گرفته بود و خودش خبر نداشت، گفت: اکثر این حملات از خارج و از کشورهایی مانند چین، کانادا و آمریکا بوده است که اطلاعات این حملات را به صورت محرمانه در اختیار خود دستگاه‌ها قرار دادیم.

در ادامه غلامرضا مرتضوی مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه پدافند غیرعامل هشت رویکرد را دنبال می‌کند که حوزه سایبری یکی از مهمترین آنها است، گفت: در استان کرمانشاه نیز یازده کارگروه تخصصی در زمینه پدافند غیرعامل داریم که با مسئولیت دستگاه‌های مربوطه فعال است.

وی تاکید کرد: در استان ما نیز پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف تعریف شده و دستگاه‌ها می‌توانند از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای رقمی را برای ایمن سازی اختصاص دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس