جاده های کوهستانی استان کرمان نیازمند سیستم های هواشناسی خودکار


جاده های کوهستانی استان کرمان نیازمند سیستم های هواشناسی خودکار

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بر لزوم پیگیری تجهیز جاده های کوهستانی به سیستم های هواشناسی خودکار تاکید کرد.

"احسان عراقی زاده" درباره جزییات نشست با مدیران اداره کل هواشناسی شمال استان درباره راهکارهای اساسی در زمینه ایجاد ارتباط دوسویه در اطلاع رسانی به موقع از وضعیت جوی راه‌های مواصلاتی استان به ویژه گردنه ها و جاده های کوهستانی گفت: به منظور انجام فعالیت های به موقع، منظم و موثر راهداری زمستانی مقرر شد، از ای پس هواشناسی استان اطلاعات جوی را علاوه بر منطقه، به تفکیک شهرستان و بخش در اختیار راهداری قرار دهد.

عراقی زاده افزود: مقرر شد وضعیت جوی جاده های مناطق مرتفع استان کرمان که در طول زمستان به صورت ناگهانی مه آلود می شوند از طریق سامانه های پیامکی به راهداری استان اطلاع داده شوند که این اقدام نیز به عنوان یکی از راهکارهای جلوگیری از سوانح جاده ای در مناطق کوهستانی به شمار می رود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل راهداری استان کرمان، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه یکی از عمده ترین دلایلی که باعث تخریب جاده ها در اثر سیل می شود، ناآگاهی و عدم اطلاعات دقیق از میزان بارش های رگباری و آنی در استان های مرتفع همجوار است افزود: در این نشست مقرر شد، اداره کل هواشناسی استان از وضعیت جوی استان های همجوار، اطلاعات را اخذ و به راهداری استان اعلام کند.

عراقی زاده تصریح کرد: یکی از مصادیق سامانه های هوشمند جاده ای، نوعی سیستم هواشناسی هوشمند است که به صورت خودکار هر چند دقیقه اطلاعات جوی را بروزرسانی نموده و به مراکز ارسال می کند که در استان کرمان تنها یک نمونه از این سیستم فعال است، در صورتی که از ۲۵ گردنه برف گیر استان حداقل به ۱۵ سامانه هواشناسی هوشمند نیاز مبرم داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد