شام دیرهنگام بر سلامت قلب زنان تاثیر دارد


شام دیرهنگام بر سلامت قلب زنان تاثیر دارد

بر اساس نتایج جلسات علمی انجمن قلب آمریکا در سال 2019، زنانی که کالری روزانه خود را در وعده شام دریافت می‌کنند، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند.

به نقل از نیوز، محققان سلامت قلب و عروق 112 زن با میانگین سنی 33 را که 44 درصد آنان اسپانیایی بودند را مورد ارزیابی قراردادند.

در این تحقیق از 7 عامل ساده در زندگی که شامل عدم استعمال سیگار، فعالیت بدنی، خوردن غذاهای سالم و کنترل وزن بدن بود به همراه اندازه‌گیری کلسترول، فشارخون و میزان قند خون استفاده و سپس امتیاز سلامت به افراد داده شد.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق موارد مربوط به مواد غذایی خود را از طریق رایانه یا تلفن همراه ثبت و گزارش دادند.این گزارش‌ها شامل اطلاعات سلامت در آغاز تحقیق و به مدت یک هفته و سپس به مدت یک هفته در 12 ماه بعد بود.

در این تحقیق، از اطلاعات مربوط به مواد غذایی مصرفی روزانه برای تعیین رابطه بین سلامت قلب و زمان غذا خوردن، استفاده شد.

محققان دریافتند، اکثر شرکت‌کنندگان بعد از ساعت 6 بعدازظهر غذا صرف کرده و افرادی که بعدازاین ساعت کالری بیشتری دریافت کرده بودند، سلامت قلب پایین‌تری داشتند.

با هر یک درصد افزایش کالری مصرفی بعد از 6 بعدازظهر، سلامت قلب کاهش‌یافته بود.

در زنانی که بعد از 6 بعدازظهر کالری بیشتری مصرف کرده بودند، احتمال فشارخون بالا، شاخص توده بدنی بالا و ضعف کنترل طولانی‌مدت قند خون افزایش‌یافته بود.

نتایج مشابه با هر یک درصد افزایش کالری مصرفی بعد از 8 بعدازظهر اتفاق افتاد.

تاثیر فشارخون در خانم‌های اسپانیایی که کالری بیشتری در وعده عصرانه مصرف کرده بودند، برجسته‌تر بود و حتی بعد از تنظیم سن و وضعیت اقتصادی و اجتماعی شرکت‌کنندگان، نتایج این تاثیر همچنان صادق بود.

دکتر نور مکارم، دستیار این تحقیق و دانشمند دانشکده علوم پزشکی و جراح دانشگاه کلمبیا، گفت: "تاکنون رویکردهای سبک زندگی برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی به آنچه ما می‌خوریم و چقدر می‌خوریم متمرکزشده بود.این نتایج اولیه نشان می‌دهد که زمان و نسبت کالری در وعده‌های غذایی عصرانه نیز مهم و یک رفتار ساده و اصلاح‌پذیر است که می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند."

مکارم که عضو کمیته اولیه بیماری‌های اپیدمیولوژی و پیشگیری انجمن قلب آمریکاست، گفت: نتایج باید در یک نمونه بزرگ‌تر و در سایر جمعیت‌ها نیز تایید شود.

دکترکریستین نیوبی، استاد پزشکی و قلب و عروق در دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: این نوع تحقیقات برای کمک به‌سلامت زنان در هر سنی مهم و به درک خطرات سلامتی کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: به نظر من این تحقیق، مطالعه‌ای مهم و بنیادی است و فکر می‌کنم دیدگاه بسیار جالبی در مورد جنبه‌ای از تغذیه و چگونگی ارتباط آن با عوامل خطر سلامت قلب و عروق که تاکنون به آن توجه نشده بود را ارائه دهد.

وی گفت: " هیچ‌وقت برای فکر کردن در مورد سلامت قلب زود نیست و سلامت قلب به سن 20، 30 یا بالاتر بستگی ندارد و باید همواره به‌سلامت قلب خود اهمیت دهید."

نتایج این تحقیق در نشست سالانه انجمن قلب و عروق امریکا ارائه‌شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس