درگیری لفظی اعضای کمیسیون انتخابات در کنفرانس خبری


درگیری لفظی اعضای کمیسیون انتخابات در کنفرانس خبری

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز (سه شنبه 21 عقرب) در یک کنفرانس خبری به صورت لفظی به درگیری پرداختند که در نتیجه آن رییس کمیسیون و رییس دارلانشا این کمیسیون نشست خبری را ترک کردند. این درگیری لفظی زمانی بوجود آمد که مولانا عبدالله یک تن از کمیشنران کمیسیون انتخابات خواندن نامه نوشته شده در پاسخ به اظهارات یوناما در مورد خودش...

درگیری لفظی اعضای کمیسیون انتخابات در کنفرانس خبری

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز (سه شنبه ۲۱ عقرب) در یک کنفرانس خبری به صورت لفظی به درگیری پرداختند که در نتیجه آن رییس کمیسیون و رییس دارلانشا این کمیسیون نشست خبری را ترک کردند.

این درگیری لفظی زمانی بوجود آمد که مولانا عبدالله یک تن از کمیشنران کمیسیون انتخابات خواندن نامه نوشته شده در پاسخ به اظهارات یوناما در مورد خودش را آغاز کرده بود.

حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات و حبیب رحمان ننگ رئیس دبیرخانه این کمیسیون سعی داشتند مولانا را از خواندن نامه منحرف کنند اما مولانا عبدالله به خواندن نامه شروع کرد که در جریان آن حوا علم نورستانی و حبیب رحمان ننگ نشست خبری را ترک می کنند.

در این نامه مولانا محمد عبدالله گفت که نماینده سازمان ملل در افغانستان سواد دیپلماتیک ندارد و بر خلاف ماموریت اش در افغانستان فعالیت و از صلاحیت هایش سوء استفاده می کند.

آقای عبدالله نامه یونامه را غیر حرفه ای و دخالت در امور اداری عنوان کرد.

این اظهارات مولانا عبدالله در حالی مطرح شده که هیات معاونت ملل متحد “یوناما” با ارسال نامه‌ای به حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات، نسبت به رفتار نامناسب مولانا عبدالله، یکی از کمیشنران این کمیسیون تذکر داده است.

در این نامه یوناما از این کمیسیون انتخابات خواسته بود تا طبق قوانین انتخابات، در اسرع وقت به گونه جدی به این مسئله رسیدگی کند.

در نامه یوناما که به کمیسیون انتخایات فرستاده شده، مولانا عبدالله متهم شده که بشیر علی، یک تن از مسئولان دبیرخانه این کمیسیون را تهدید به مرگ نموده و جملات نابجایی را نسبت به مذهب و قومیت بشیر علی بیان کرده است.

اما مولانا محمد عبدالله می گوید: “به مذهب،مقدسات و قوم هیچ کسی توهین نکرده ام و هیچ کسی را تهدید به مرگ نیز نکرده ام. این اتهام را در مراجع مربوطه تعقیب میکنم و چینل‌های داخل یوناما را که عملکرد بیطرفانه آن نهاد را منحرف کرده و میکنند افشا مینمایم.”

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟