حضور گروه‌های مختلف اجتماعی لازمه تحقق شهر خلاق است


حضور گروه‌های مختلف اجتماعی لازمه تحقق شهر خلاق است

زنجان - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: یک شهر خلاق باید بتواند گروه‌های مختلف اجتماعی با فرهنگ‌های مختلف را در خود پذیرا باشد تا شانس ظهور و خلاقیت را افزایش بدهد.

آیسان صادقی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در زمینه کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر استان زنجان که با میزبانی اداره ارشاد شهرستان ابهر برگزار شد، با اشاره به موضوع مهم شهرهای خلاق، ابراز کرد: این طرح براساس تفاهم نامه منعقد شده بین دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد و وزارت کشور برنامه ریزی شده که دبیری آن را به مدیریت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها سپردند.
وی در تشریح این طرح بیان کرد: شهر خلاق رویکردی فرهنگی در توسعه شهری است، در این رویکرد شهر باید بتواند یک محیطی جذاب برای جذب و پرورش استعدادها، نوآوری ها و ایده ها باشد.
این مسئول یادآور شد: چنین شهری باید بتواند از ایده و خلاقیت افراد خاص آن شهر نظیر هنرمندان، نویسندگان، دانشمندان، کار آفرینان و نیز از خلاقیت عامه مردم برای حل مسائل اساسی و در جهت پایه ریزی رشد و توسعه ای خلاق بهره ببرد.
وی افزود: شهر خلاق مرکز نوآوری خلاقیت، تبدیل ایده به ثروت و رویکردی فرهنگی در توسعه شهری است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر تاکید کرد: خلاقیت انسانی مهم ترین منبع اقتصادی محسوب می‌شود، امروزه در کنار دیگر منابع طبیعی صنعتی معدنی و تجاری به این موضوه نیز توجه ویژه ای می شود.

وی تصریح کرد: در تبدیل کردن ایده به ثروت و دارا بودن ارزش سرمایه اجتماعی بالا، استان زنجان رتبه بالایی دارد ، این استان همچنین به عنوان شادترین و با نشاط ترین استان کشور، و نیز قطب خیرین و بهشت خیریه ها به شکل آمار رسمی مطرح شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای داشتن یک شهر خلاق مدیران باید چند شرط اساسی را داشته باشند که حضور همه مسئولان در جلسات، انعطاف پذیری، نوآوری، خطر پذیری و رهبری از اصول خلاقیت است و طبیعتا مدیران شهرهای خلاق باید این ویژگی ها را داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا