بیمه محصولات پاییزی خوزستان کلید خورد


بیمه محصولات پاییزی خوزستان کلید خورد

اهواز - ایرنا - مدیرگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: بیمه‌ محصولات پاییزی با هدف حمایت از بخش کشاورزی و افزایش ضریب امنیت غذایی خوزستان در روزهای اخیر شروع شد.

محمد آلاله روز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال ۱۳۹۹- ۱۳۸۸ برای نخستین بار در کشور تعرفه‌های بیمه بر اساس ۵۰درصد ارزش تولیدات کشاورزی تعریف شده تا امکان پوشش بیشتر خدمات بیمه‌ای با حداقل پرداختی حق بیمه فراهم‌ شود.
وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته حدود ۸۰۰هزار هکتار زمینهای کشاورزی خوزستان زیرکشت پاییزی قرار گرفت پیش‌بینی کرد امسال بیش از ۵۰درصد زمینهای کشاورزی خوزستان زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرارگیرد.
آلاله مجموع زمینهای بیمه شده کشاورزی خوزستان در پاییز فصل زراعی گذشته را ۴۱۴هزار و ۴۹۲ هکتار بیان کرد و گفت: در سال زراعی جاری با توجه به احتمال بالای بروز حوادث غیرقابل پیش‌بینی و خسارت به بخش کشاورزی ، انگیزه کشاورزان خوزستانی برای بیمه محصولات خود بیشتر شده‌است و این کمک خواهد کرد حمایت بیشتری از بخش کشاورزی خوزستان انجام‌شود.

طرح فراگیر بیمه محصول کلزا در خوزستان
مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار طرح فراگیر بیمه محصول دانه روغنی کلزا در خوزستان اجرایی می‌شود گفت: این طرح با هدف ایجاد انگیزه بیشتر برای کلزاکاران خوزستانی و حرکت به سمت خوداتکایی در تولید روغن خوراکی موردنیاز کشور اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه تعرفه های بیمه محصول کلزا بر اساس تفاوتهای منطقه‌ای با هدف برقراری عدالت بیمه‌ای و حمایت از عموم کشاورزان استان تعریف و اجرایی می‌شود افزود: بیمه کلزا و گندم در اولویت نخست برنامه بیمه محصولات کشاورزی خوزستان است و با جدیت این موضوع پیگیری خواهد شد.
آلاله در ادامه گفت: با توجه به راهبردی بودن تولید محصول کلزا در کشور، پوشش بیمه‌ای و سقف پرداختی غرامت به کشاورزان کلزاکار را افزایش و میزان تعرفه پرداختی بیمه را کاهش دادیم تا دولت بتواند یارانه بیشتری به کشاورزان پرداخت کند.

بیمه تقسیطی و تهاتری
مدیرگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از اجرای طرح بیمه تقسیطی و تهاتری برای کشت و صنعت بزرگ استان با هدف افزایش سطح پوشش بیمه‌ای و امکان حمایت دولت از واحدهای بزرگ کشاورزی خبر داد.
وی گفت: بر اساس این طرح ، درصورتی که کشاورزان و کشت و صنعتهای استان از صندوق بیمه مطالباتی دارند می‌توانند به صورت تهاتری زمینهای کشاورزی پاییزی خود را زیرپوشش بیمه‌ ببرند.

پرداختی ۹۵درصدی غرامت به کشاورزان خسارت دیده
آلاله گفت: ۹۵درصد حجم غرامت به کشاورزان سیل‌زده استان که در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ دچار سیلاب شدند پرداخت شده و تعداد کمی ازکشاورزان که پرونده‌های آن کامل نشده است غرامتی دریافت نکرده‌اند.
وی گفت: برای کشاورزانی که درسالهای گذشته خسارتی نداشته‌اند تعرفه بیمه آنان تا ۶۰درصد کاهش می‌یابد.
مدیرگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه گفت: ۵۶درصد حق بیمه کشاورزی برعهده دولت و ۴۴درصد برعهده کشاورزان است بنابراین کمک غیرمستقیم دولت به کشاورزان خسارت دیده تنها از این مسیر امکان‌پذیر است.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی ، دامی و شیلاتی و عمل‌آوری ۱۲۴نوع محصول گرمسیری و سردسیری ، از حیث کمیت و تنوع تولیدات ، رتبه نخست را در کشور دارد.
براساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب که تاکنون در سطح ۲۹۵هزار هکتار اجرا شده میزان تولیدات کشاورزی خوزستان تا سال ۱۴۰۴ به ۲۵میلیون تن خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403