14آزمایشگاه درخوزستان سیلندرهای CNG خودروهای سبک را می‌آزمایند


14آزمایشگاه درخوزستان سیلندرهای CNG خودروهای سبک را می‌آزمایند

اهواز-ایرنا- مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت: 14 آزمایشگاه از سوی این اداره کل ،وضعیت سیلندرهای CNG خودروهای سبک در استان را بررسی و آزمایش می‌کنند.

رضا دهدشتی زاده سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در ۲ سال اخیر وضعیت ایمنی سیلندرهای CNG خودروهای سبک توسط این اداره در دست رصد و بررسی است تا سیلندرهای ناامن و خطرناک معدوم و از دور خارج شوند.

وی گفت: عمر مفید هر سیلندر پنج سال است، طی آزمایشهایی که در سطح استان انجام گرفت تعداد زیادی سیلندر غیراستاندارد که عمر مفید آن‌ها تمام شده بود از چرخه استفاده خارج و معدوم شدند.

دهدشتی زاده افزود: صاحبان خودروهایی که قصد دارند وسایل نقلیه خود را دوگانهسوز کنند باید به مکان‌های مطمئن و استاندارد و یا به نمایندگی خودرو مراجعه کنند تا فرایند دوگانه‌سوز کردن خودرو به صورت استاندارد انجام شود.

فعالیت ۳۰ آزمایشگاه با استاندارد بین‌المللی در خوزستان

مدیرکل استاندارد وتحقیقات صنعتی خوزستان ادامه داد: ۱۵۰ آزمایشگاه همکار( آزمایشگاههای بخش خصوصی که با اداره کل استاندارد همکاری دارند) در استان گواهی تایید صلاحیت دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۲۴ آزمایشگاه در حال حاضر فعال هستند و ۳۰ آزمایشگاه نیز با استاندارد بین‌المللی فعالیت دارد.

دهدشتی زاده ادامه داد: آزمایشگاه‌های همکار بازوی عملیاتی این اداره کل هستند و برای نظارت هر چه بیشتر اداره کل استاندارد در بخش‌های مختلف استان نیاز به توسعه این آزمایشگاه‌ها است.

پیش از این سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اعلام کرده بود که اکثر سیلندرهای CNG که در خودروها هستند بیش از ۱۰ سال عمر دارند که نیاز به آزمون‌های بررسی ایمنی دارند زیرا قدیمی بودن این کپسول‌ها در هنگام سوخت گیری ممکن است خطرات جدی ایجاد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون