سند اشتغال راز و جرگلان تدوین شد


سند اشتغال راز و جرگلان تدوین شد

یجنورد- ایرنا- سند اشتغال شهرستان مرزی راز و جرگلان استان خراسان شمالی بتازگی تدوین و در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری این خطه نیز تصویب شد.

فرماندار راز و جرگلان روز سه‌شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این سند بر توسعه بخش کشاورزی که از مزیت های شهرستان است، تاکید شده است.

محمد زارعی هدک با بیان اینکه این سند پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: با اجرایی شدن این سند، اشتغال در شهرستان ساماندهی می شود.

وی افزود: نرخ بیکاری در این شهرستان کمتر از استان است اما، باید شغل های موجود ثبات داشته باشد که برای تحقق آن باید تعاونی های روستایی تقویت یا اینکه تشکیل شود.

وی افزود: هم اکنون اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان زمین مورد نیاز کشاورزی را در اختیار روستاییان قرار می دهند و شرکت آب منطقه ای هم آب لازم برای کشت و زرع را فراهم می کند.

فرماندار راز و جرگلان گفت: تعاونی های کشاورزی هم می توانند برای دریافت زمین و سهمیه آب وارد کار شوند و درواقع این کار بستری را فراهم می کند تا بهره برداران بخش کشاورزی بتوانند به اشتغال پایدار برسند.

وی نبود سرمایه گذار و همچنین زمین را در بخش صنعت یکی از مشکلات این شهرستان دانست و اظهار داشت: ایجاد صنایع تکمیلی مرتبط با مزیت ها و ظرفیت های این شهرستان پیگیری می شود.

زارعی با بیان اینکه تولید گندم و جو، نوغان داری، پرورش اسب ترکمن، صنایع دستی و فرش ترکمن از ظرفیت هایی است که هم اکنون ۹۰درصد مردم شهرستان در آن ها شاغل هستند اظهار داشت: یکی از مشکلات این بخش اشتغال ناقص است که در این سند بر رفع آن تاکید شده است.

سند اشتغال راز و جرگلان در راستای تدوین سند اشتغال نواحی مرزی استان خراسان شمالی تهیه شده است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع شده است.

این شهرستان سه بخش و شش دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلو متری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

این شهرستان محل تولید ابریشم و قطب پرورش اسب اصیل ترکمن خراسان شمالی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی