بازار کشور قابلیت جذب 25 درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی را دارد


بازار کشور قابلیت جذب 25 درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی را دارد

شهرکرد- ایرنا- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با تاکید بر تقویت مهارت‌آموزی در کشور، گفت: در حالت خوشبینانه بازار فعلی کشور قابلیت جذب 25 درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی را دارد.

علی اوسط‌هاشمی روز سه‌شنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این در حالی‌ است که در کشورهای توسعه‌یافته ۹۶ درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی در موقعیت‌های شغلی مناسب جذب می‌شوند.

وی، مهارت‌آموزی را از نسخه‌های شفابخش رفع بیکاری و رکود بازار کار دانست و گفت: خروجی اشتغال بدون مهارت منجر به شکل‌گیری بیکاران بدهکار می‌شود از همین رو ضروری است تا قبل از اعطای تسهیلات اشتغالزایی به افراد جویای کار مهارت‌های لازم را به آنها آموزش داد.

اوسط‌هاشمی، با اشاره به فعالیت ۶۵ رشته فنی و حرفه‌ای در کشور، تصریح کرد: برای این سرشاخه‌ها ۵ هزار و ۴۰۰ زیرمجموعه تعریف و تدوین شده که نشان از تنوع، کثرت و فراوانی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کشور است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: برای تغییر نگاه به اشتغال در راستای خوداتکایی نیازمند کسب مهارت هستیم و این نهاد در همین خصوص رسالت ویژه‌ای برعهده دارد.

اوسط هاشمی، مهارت‌آموزی را از مهمترین راهکارهای رفع محرومیت و توسعه مناطق کمتربرخوردار کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین سهم از بازار کار به مشاغل خدماتی اختصاص یافته است می‌توان با ارائه مهارت‌های لازم به افراد در رشته‌های مختلف منجر به رونق اشتغال در این مناطق شد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در بخش صنعت جوش اشاره کرد و افزود: امروز به صنعت جوش به عنوان یک صنعت و نه یک رشته و حرفه نگاه می‌شود و این استان در این حوزه سرآمد است.

اوسط هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت‌های بالای چهارمحال و بختیاری در حوزه صنعت جوش و جوانان مستعد و توانمند این حوزه اما هنوز یک آموزشگاه جوش در این استان ایجاد نشده و باید در این خصوص تلاش بیشتری انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور برای حضور در بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب و تحت حمایت سیویلیک روز سه شنبه به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب و تحت حمایت سیویلیک روز سه‌شنبه در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

این کنفرانس به منظور تشویق به امر پژوهش و نوآوری در زمینه‌های صنعت جوش و بازرسی جوشکاری، توسعه و ترویج فرهنگ مهندسی جوش و بازرسی آن در صنایع کشور، افزایش کیفیت و آسیب شناسی اتصالات جوشی در صنایع مختلف کشور آغاز شد.

هم‌اکنون بیش از ۲ هزار نفر از صنعتگران جوشکار در شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در طرح‌های مختلف صنعتی، عمرانی، ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

زمان برگزاری بیستمین کنفرانس ملی جوش در دانشگاه شهرکرد دو روزه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در