حذف سنت‌های نادرست عزاداری در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد


حذف سنت‌های نادرست عزاداری در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد

ایلام - ایرنا - امام جمعه دهلران گفت: حذف سنت‌های نادرست عزاداری باید به عنوان یک کارکرد جدی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دهلران افزود: معتمدان و افراد با نفوذ باید این مساله را به جد در مجالس و محافل و در سطح جامعه دنبال کنند تا سنت‌های ناروا بویژه در عزاداری‌ها حذف شود.

وی بر ساماندهی مراسمات فاتحه خوانی تاکید کرد و یادآور شد: کارها باید طبق شرع اسلام باشد و برخی آداب و رسوم و سنت‌های ناروا برداشته شوند تا مردم و صاحبان عزا گرفتار این سنت‌های دست و پاگیر نشوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دهلران حجاب و عفاف را از دیگر موضوعات مهم و قابل پیگیری در شواری فرهنگ عمومی ذکر کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران، بسیج خواهران، کمیسیون بانوان فرمانداری و نهادهای فرهنگی، حجاب و عفاف را در ادارات و اجتماع مد نظر قرار دهند و در این راستا اقدامات ملموس داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: ترویج حجاب برتر، دعوت از معتمدان و ترویج فرهنگ عمومی در جامعه نقش موثری در پیشبرد اهداف این شورا دارد و باید از این راهکارها نهایت بهره‌وری را کرد.

وی بر ضرورت برگزاری یادواره شهدای شهرستان دهلران تاکید و اظهار کرد: باید از فرصت مساجد، حسینیه‌ها، نشست‌ها و تذکرها در جهت آگاهی‌رسانی به جامعه در خصوص آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر بهره گرفت و اقدامات پیگشیرانه دنبال شود.

فرماندار دهلران نیز در این نشست ساختار فرهنگ را پویا و متحرک دانست و گفت: مجموعه‌ای از رفتارها، کردارها، قواعد و آداب و رسوم فرهنگ یک جامعه را تشکیل می‌دهند.

مجید عسگری به کارکرد فرهنگ در اصلاح الگوها اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود با همت و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و بسترسازی زمینه کنار گذاشتن سنت‌های ناروا در جامعه فراهم شود.

وی تلاش در جهت توسعه فرهنگ عمومی را منوط به احساس مسئولیت متولیان و آحاد جامعه دانست و اظهار کرد: تحقق اهداف شورای فرهنگ عمومی در شهرستان و اجرایی کردن مصوبات بستگی به همت فراگیر و استفاده از همه ظرفیت‌ها دارد و باید در این زمینه همه احساس مسئولیت کنند.

عسگری مواد مخدر را از آسیب‌های جدی ذکر کرد و یادآور شد: حاشیه‌نشینی از معضلات جدی در بحث مواد مخدر است که باید رصد شود.

فرماندار دهلران به راهکار دولت تدبیر و امید یعنی اجتماعی کردن مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در جامعه اشاره و تاکید کرد: تدوین شناسنامه آسیب‌های اجتماعی در محلات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی از دستگیری ۱۰ عمده فروش مواد مخدر در شهرستان خبر داد و گفت: ۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز از فروشندگان کشف شد.

نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران با موضوع ساماندهی مراسمات فاتحه خوانی،حجاب و عفاف و آسیب‌شناسی مواد مخدر و راه‌های مقابله با آن از منظر شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران در ۲۲۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...