آمادگی فرمانداری بیله‌سوار برای اجرای طرح توسعه گردشگری سلامت


آمادگی فرمانداری بیله‌سوار برای اجرای طرح توسعه گردشگری سلامت

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان از آمادگی فرمانداری برای همکاری همه‌جانبه در پیشبرد اهداف و برنامه عملیاتی طرح توسعه گردشگری سلامت استان اردبیل خبر داد.

حسن قبادی روز سه‌شنبه در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: نباید از ظرفیت‌هایی که منجر به توسعه توریسم سلامت در استان می‌شود، غافل شد.

او اظهارداشت: توسعه این بخش علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه منجر به پیشرفت همه‌جانبه و رونق اقتصادی استان می‌شود.

وی بیله‌سوار را ورودی گردشگران خارجی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی استان اردبیل می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه‌ای و احیای حوزه گردشگری سلامت نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

فرماندار بیله‌سوار همچنین با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه این شهرستان در اولویت برنامه‌ها است، گفت: ایجاد سایت ورزش‌های هوایی در بیله‌سوار می‌تواند به توسعه گردشگری ورزشی کمک شایانی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل هم در این نشست گفت: ساماندهی ظرفیت‌های مرز بیله‌سوار فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری سلامت در استان اردبیل است.

مهران اوچی اردبیلی افزود: با توجه به اینکه مسئولیت ساماندهی و توسعه گردشگری سلامت استان از سوی استاندار اردبیل به جهاددانشگاهی محول شده است این نهاد از هیچ تلاش برای توسعه این حوزه دریغ نخواهد کرد.

وی گفت: برای استفاده از این فرصت در مسیر توسعه استان، همراهی و همکاری دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بکارگیری تمامی بخش‌های فعال در این حوزه ضرورت دارد.

او با اشاره به اینکه مرز بیله‌سوار بهترین ظرفیت برای توسعه گردشگری است، اظهار داشت: این نهاد پس از واگذاری این ماموریت نسبت به تدوین طرح توسعه ساماندهی حوزه توریسم سلامت در ۲ فاز اقدام کرده و در اولین فرصت در منطقه حاضر شده تا با ارزیابی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود نسبت به ارائه پک کامل سیاحتی، زیارتی و درمانی به بیماران خارجی و گردشگران اقدام کند.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها گمرک بین‌المللی استان در این شهرستان واقع است.

روزانه بیش از سه هزار مسافر آذری از طریق گمرک مرزی بیله‌سوار مغان بین ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان