«ما را رها کنید» ایران و اسلام را معرفی می کند/ به قواعد بازار نشر تن نمی دهم


«ما را رها کنید» ایران و اسلام را معرفی می کند/ به قواعد بازار نشر تن نمی دهم

احمدی با بیان این که کتاب هایم آبروی من است، گفت: «ما را رها کنید» نگاه جهانی دارد و به همین دلیل دوست دارم به انگلیسی و عربی ترجمه شود.

«حسن احمدی» از اتمام نگارش اثر جدید خود با عنوان «ما را رها کنید» به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان خبر داد و گفت: به دنبال مترجم برای این اثرم هستم. «ما را رها کنید» داستانی با زبان شاعرانه است که اتفاقاتی که در 40 سال انقلاب اسلامی در ایران رخ داده است را به زبان ساده و غیر مستقیم بیان می کند. البته کسی که باهوش باشد متوجه این اتفاقات می شود چون مسایل به گونه غیر مستقیم آمده است.

این نویسنده و پژوهشگر با بیان اینکه کتاب« ما را رها کنید» نگاه جهانی دارد، عنوان کرد: برای همین این کتاب می تواند ترجمه شود. این اثر هنوز چاپ نشده است و به دنبال مترجم هستم. دوست دارم این کتاب به زبان انگلیسی و عربی منتشر شود. کتاب داستان است اما نثری شاعرانه دارد. این کتاب به نوعی ایران و پیشرفت های و نوآوری ها آنرا به دنیا نشان می دهد. برخی از دشمنان در صدد هستند ایران را به عنوان کشوری آدم کش و اسلام را دینی خشن معرفی کنند. من در کتابم نشان دادم که ایرانیان بسیار مهربان و خوش قلب هستند و اسلام دین مهربانی و صلح است و مسلمانان جنگ طلب نیستند. به نوعی در کتاب « ما را رها کنید» ایران و ایرانیان و دین اسلام را معرفی کردم.

وی با اشاره به اینکه بدقولی ناشران کار را سخت کرده است، بیان کرد: خیلی ها گرانی کاغذ و زینک را مطرح می کنند اما از نظر خودم مشکل در توزیع کاغذ است. کتابها امروز با تیراژ 500 و 1000 چاپ می شوند و با وجود این در انبار می مانند. مساله دیگر عدم معرفی کتاب است. کسی از تازه های کتاب و کتابهای خوب مطلع نمی شود، همین مساله تیراژ کتاب را کاهش می دهد. وقتی کتاب خوب معرفی شود و درست هم توزیع شود، قیمت پایین می آید و تیراژ بالا می رود و کتاب جایگاه خود را پیدا می کند. متاسفانه الان می بینیم که تیراژ بعضی کتابها به 100 و 200 رسیده است.

احمدی با بیان اینکه زمانی تیراژ کتابها بسیار بالا بود، اظهار داشت: به یاد دارم نخستین کارم با عنوان« یک پروانه هزار پروانه» بود که با تیراژ 22 هزار چاپ شد و سال بعد در دومین چاپ تیراژ 11 هزارتایی خورده شد و 55 هزار چاپ در سه نوبت چاپ داشت.در حال حاضر ممکن است بگویند کتابی به چاپ نهم و دهم رسیده اما می بینید که در هر چاپ ، تیراژ هزارتایی داشته است.

این نویسنده خاطر نشان کرد: وضعیت موجود درد بزرگی برای نویسنده است. نویسنده ای که می خواهد یک رمان 300 صفحه ای بنویسد باید سه سال وقت بگذارد . بعد این رمان با تیراژ پایین منتشر شود و ناشر 15 درصد را به نویسنده دهد . برای سه سال وقت و عمر چقدر عاید نویسنده می شود. با این اوصاف معلوم نیست به کجا داریم می رویم. خنده دار است که یکی از کتابهایم که حدود 7 سال پیش چاپ شد و در سه سال هفت بار تجدید چاپ شد . یک روز ناشرش تماس گرفت و گفت که این کتاب را می خواهم تجدید چاپ کنم و من خیلی خوشحال شدم. به بنده گفت کتاب را با اسم جدید منتشر می کنم و خواست که اسم جدید را پیشنهاد دهم که بنده قبول نکردم و گفتم کتابهایم آبروی من است و کاری که از من می خواهید کلاهبرداری است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !